Το δικό μου μουσείο - Μπλε Λεμόνι

Το δικό μου μουσείο

*Από το Μπλε Λεμόνι Κείμενο/εικονογράφηση: Έμμα Λιούις Απόδοση: Μαρία Τσιρωνά Ηλικίες: 4+ Εκδόσεις: Πουά “Τι είδους μουσεία να έχουν εκεί πάνω; Ένας ατελείωτος αριθμός, άπειρα μουσεία να επισκεφτείς! Μαντέψτε όμως, ποια είναι η συλλογή που δεν έχει δει ακόμη κανείς;” Πώς είναι τα μουσεία; Είναι μεγάλα, μικρά; Παλιά, νέα; Εσωτερικά, εξωτερικά; Η απάντηση είναι ναι. […]

*Από το Μπλε Λεμόνι

Κείμενο/εικονογράφηση: Έμμα Λιούις
Απόδοση: Μαρία Τσιρωνά
Ηλικίες: 4+
Εκδόσεις: Πουά

“Τι είδους μουσεία να έχουν εκεί πάνω; Ένας ατελείωτος αριθμός, άπειρα μουσεία να επισκεφτείς! Μαντέψτε όμως, ποια είναι η συλλογή που δεν έχει δει ακόμη κανείς;”

Πώς είναι τα μουσεία; Είναι μεγάλα, μικρά; Παλιά, νέα; Εσωτερικά, εξωτερικά; Η απάντηση είναι ναι. Όλα αυτά. Τα μουσεία είναι το παρελθόν, το παρόν και το μέλλον του κόσμου που μας περιβάλλει, των ανθρώπων που άγγιξαν τη γη και το φεγγάρι, των στιγμών που όλοι θα θυμόμαστε ή θέλουμε να ξεχάσουμε. Είναι φτιαγμένα από τους ανθρώπους για τους ανθρώπους. Όλους τους ανθρώπους.

Ένα μικρό κορίτσι, σελίδα με τη σελίδα, περπατώντας μέσα από ένα έξυπνο εικονογραφικό κολάζ ανακαλύπτει τα διάφορα είδη και μορφές μουσείων, βλέπει διάφορα εκθέματα και μας συστήνει τον κόσμο από τα μάτια της.

Αλλά ποιο είναι αυτό το μουσείο που ακόμα δεν έχει δει κανένας; Μα φυσικά το δικό της μουσείο! Το μουσείο που όλοι κρύβουμε σε δικούς μας προσωπικούς χώρους. Τα αντικείμενα που αποτελούν τη δική μας μνήμη, τον προσωπικό μας θησαυρό.

Όλοι είμαστε με κάποιο τρόπο φορείς ιστορίας, τέχνης, βιωμάτων και αφηγήσεων. Και αυτό το κορίτσι μέσα από αυτό το πανέμορφο εκθεματικό βιβλίο μας το υπενθυμίζει! Το συγκεκριμένο βιβλίο έχει βραβευθεί με το BolognaRagazzi Opera Prima Award το 2017 και ήταν υποψήφιο για το Kate Greenaway Medal το 2018.

Δραστηριότητες βασισμένες στο βιβλίο ” Το δικό μου μουσείο”

• Ξεκινάμε με διερεύνηση ιδεών ρωτώντας τα παιδιά:
Γνωρίζετε τι είναι το μουσείο;

Τι υπάρχει μέσα στα μουσεία;

Έχετε επισκεφθεί κάποιο μουσείο; Αν ναι, τι είδατε εκεί; Πώς νιώσατε; Τι σας άρεσε περισσότερο;

• Διαβάζουμε την ιστορία και την συζητάμε.

Για παιδιά νηπιαγωγείου:

Ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν στην τάξη ένα αγαπημένο τους αντικείμενο και να μας αφηγηθούν πώς το απέκτησαν και γιατί είναι σημαντικό για αυτά. Έπειτα, φτιάχνουμε τη γωνιά του μουσείου εκθέτοντας όλα τα αντικείμενα των παιδιών, γράφοντας σε ταμπελάκια την ονομασία των εκθεμάτων! Ζητάμε από το κάθε παιδί να ονομάσει το έκθεμά του ελεύθερα. Τέλος, αφήνουμε τα παιδιά να περιηγηθούν στη γωνιά και να κάνουν ερωτήσεις μεταξύ τους για τα εκθέματά τους!

Για παιδιά δημοτικού:

Ζητάμε από τα παιδιά να φέρουν στην τάξη ένα αγαπημένο τους αντικείμενο και τα ενημερώνουμε ότι θα φτιάξουμε το μουσείο της τάξης με τα αντικείμενά τους. Για το λόγο αυτό, τους ζητάμε να γράψουν ένα κείμενο που θα παρουσιάζει και θα εξηγεί στο κοινό την ιστορία του εκθέματος. Τέλος, στήνουμε σε ένα χώρο της τάξης τα εκθέματα με τις περιγραφές και καλούμε τους μαθητές των υπολοίπων τάξεων να τα δουν!

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Scroll to Top