ΚΟΚ αντιολισθητικές αλυσίδες πρόστιμο

Τι λέει ο ΚΟΚ για τις αντιολισθητικές αλυσίδες και ποιο είναι το πρόστιμο

Η κακοκαιρία Barbara και το χιόνι που φέρνει μαζί της έκανε τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) να πάρει τα μέτρα της: έτσι, εκτός από τα ασταμάτητα 112 μηνύματα που…

Η κακοκαιρία Barbara και το χιόνι που φέρνει μαζί της έκανε τη Γενική Γραμματεία Πολιτικής Προστασίας (ΓΓΠΠ) να πάρει τα μέτρα της: έτσι, εκτός από τα ασταμάτητα 112 μηνύματα που έρχονται στα κινητά μας, αυστηροποιήθηκαν και οι διατάξεις του ΚΟΚ αναφορικά με τις αντιολισθητικές αλυσίδες – το περσινό πάθημα της Αττικής Οδού φαίνεται ότι έγινε μάθημα.

Οι αλυσίδες, λοιπόν, θα πρέπει απαραίτητα να υπάρχουν σε κάθε ΙΧ. Σε διαφορετική περίπτωση το πρόστιμο ανέρχεται στα 80 ευρώ.

Αυτή είναι η γενική οδηγία, υπάρχουν όμως αρκετές ακόμη λεπτομέρειες -κάπου ανάμεσα στα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις- που καλό θα ήταν να τις γνωρίζει ο κάθε οδηγός.

Η νομοθεσία

Σύμφωνα με την κατ’ εξουσιοδότητηση της παρ.25 του άρθρου 81 του ΚΟΚ, οφείλουμε να διαθέτουμε αντιολισθητικές αλυσίδες ή άλλα αντιολισθητικά μέσα. Υπάρχει, βέβαια, ένας αστερίσκος: εξαιρούνται τα οχήματα που έχουν ειδικά ελαστικά για το χιόνι. Ως ειδικά ελαστικά (χιονολάστιχα) θεωρούνται τα ελαστικά για χρήση σε συνθήκες χιονόπτωσης δηλαδή εκείνα που φέρουν την ειδική σήμανση του «αλπικού» συμβόλου όπως υφίσταται στο Προσάρτημα 1 του Παραρτήματος 7 του Κανονισμού 117 της Οικονομικής Επιτροπής των Ηνωμένων Εθνών για την Ευρώπη (ΟΕΕ/ ΗΕ) και χαρακτηριστικό M+S.)

Για ποιες περιοχές και ποιες περιόδους όμως ισχύουν αυτές οι διατάξεις; Σύμφωνα με την παράγραφο 5 του εν άρθρου 1 οι ελεγκτικές αρχές οφείλουν να κάνουν έλεγχο για την ύπαρξη κατάλληλων αντιολισθητικών αλυσίδων, στην περίπτωση που το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές οι οποίες αναφέρονται στις αποφάσεις της παρ. 3. για τη χρονική περίοδο ανάμεσα στον Απρίλιο και τον Οκτώβριο.

Οι υποχρεώσεις

Οι οδηγοί που κινούνται στις χιονισμένες συνθήκες σε όλη την ελληνική επικράτεια είναι υποχρεωμένοι:

  • Να φροντίζουν για τον εφοδιασμό των οχημάτων με κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα εφόσον το όχημα κυκλοφορεί σε περιοχές οι οποίες αναφέρονται στις αποφάσεις της παρ. 3, καθώς και να γνωρίζουν τον τρόπο τοποθέτησης και λειτουργίας των αντιολισθητικών αλύσιδων.
  • Να προσαρμόζουν την οδήγησή τους, όταν χρησιμοποιούνται αντιολισθητικά μέσα, ανάλογα με τις επικρατούσες συνθήκες και τις προδιαγραφές των οχημάτων και των αντιολισθητικών, λαμβάνοντας πάντα υπόψη την προάσπιση της οδικής κυκλοφορίας και ασφάλειας.
Τεχνικά χαρακτηριστικά

Επειδή μπορεί η τοποθέτηση αντιολισθητικών αλυσίδων να ακούγεται απλά, αλλά μόνο απλά δεν είναι, ιδιαίτερα όταν πέφτουν μερικά κιλά χιόνι στο κεφάλι σου, ας δούμε και μερικούς ακόμα λεπτομέρειες που καλό είναι να γνωρίζουμε.

Χρειάζεται να έχεις προμηθευτεί τα κατάλληλα αντιολισθητικά μέσα με βάση τις διαστάσεις των ελαστικών που φέρει το αυτοκίνητό σου – και όχι απλά να έχεις ό,τι να’ναι αλυσίδες στο πορτμπαγκάζ.

Πού μπαίνουν οι αντιολισθητικές αλυσίδες; Και στα δυο ελαστικά του κινητήριου άξονα του οχήματος (ανάλογα, δηλαδή, αν είναι πισωκίνητο ή προσθιοκίνητο).

Τι συμβαίνει όμως να έχουμε τετρακίνηση; Στην περίπτωση που το όχημα διαθέτει κίνηση σε παραπάνω από έναν άξονα, τοποθετούνται ανάλογα με τις οδηγίες του εργοστασίου κατασκευής του οχήματος. Εφόσον δεν υφίστανται οδηγίες και είναι διαθέσιμο μόνο ένα ζευγάρι αντιολισθητικών, τα αντιολισθητικά τοποθετούνται στον εμπρόσθιο άξονα. Αν υπάρχει και δεύτερο ζευγάρι, αυτά τοποθετούνται ταυτόχρονα και στον οπίσθιο άξονα.

Επίσης, επειδή ο πανικός είναι πολύ κακός σύμβουλος, έχει μεγάλη σημασία και πού θα βάλεις τις αλυσίδες. Έτσι, πρέπει να επιλέξεις το κατάλληλο και ασφαλές σημείο που δεν μπλοκάρει την κυκλοφορία (ιδανικά στην άκρη δηλαδή), παίρνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα. Ναι, βάλε το προειδοποιητικό τρίγωνο μερικά μέτρα πίσω από το αυτοκίνητό σου.

Η ερώτηση όμως του ενός εκατομμυρίου ευρώ είναι άλλη: πότε βάζω τις αλυσίδες; Αμέσως μόλις αντιληφθώ ότι το οδόστρωμα είναι ολισθηρό και όχι αφού το αυτοκίνητο ακινητοποιηθεί ή ακόμα χειρότερα βγει από τον δρόμο, αφού πρώτα «πατινάρει» για κάποια μέτρα.

Εδώ, βέβαια, πρέπει να ξεκαθαρίσουμε κάτι: δεν πρέπει να μπουν οι αλυσίδες όταν το οδόστρωμα είναι τελείως στεγνό μόνο και μόνο προληπτικά. (Αυτό, δυστυχώς, είναι κάτι που δεν έχει τονιστεί από τη ΓΓ Πολιτικής Προστασίας και είναι πιθανό να δούμε ευτράπελα μόνο και μόνο από το κλίμα πανικού που έχει δημιουργηθεί).

Οι αντιολισθητικές αλυσίδες θα πρέπει να βρίσκονται σε προσιτό μέρος. Το θέμα είναι να μπορείς να χρησιμοποιήσεις γρήγορα και όχι να πρέπει να αδειάσεις όλο το πορτμπαγκάζ πρώτα. Επίσης, αν χρειάζονται για την τοποθέτησή τους ειδικά εργαλεία, φρόντισε να τα έχεις πάντα μαζί με τις αλυσίδες. (Η συσκευασία ή το κυτίο που περιέχει τα αντιολισθητικά πρέπει να αναφέρουν τις διαστάσεις των ελαστικών για τα οποία είναι κατάλληλα ώστε να μπορεί να διαπιστωθεί από τους ελεγκτικούς μηχανισμούς η συμβατότητά τους με το όχημα που τα φέρει).

Κλείνοντας, να γράψουμε άλλο ένα προφανές: αν οι αλυσίδες έχουν χαλάσει και τη δουλειά τους δεν κάνουν και σε πιθανό έλεγχο της Τροχαίας δε θα γλιτώσεις το πρόστιμο λογικά.

 

Πηγή: oneman.gr

GHETTO Magazine

Το www.ghettomagazine.gr καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στη Χαλκίδα την Εύβοια και τη Βοιωτία. Οι άνθρωποι, οι τέχνες, ο πολιτισμός, ένας οδηγός πόλης και προορισμών, η διασκέδαση, όλα σε ένα GHETTO.
To No.1 και μοναδικό online περιοδικό της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Best of GHETTO

Scroll to Top