Ιστορίας Τέχνης Κατερίνα Αναστασίου

Στον συναρπαστικό κόσμο Ιστορίας της Τέχνης με την Κατερίνα Αναστασίου

Η Κατερίνα Αναστασίου, υποψήφια διδακτόρισσα κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχει γίνει γνωστή στην πόλη της Χαλκίδας για τα σεμινάρια–εργαστήρια Ιστορίας της Τέχνης και την συστηματική δραστηριότητά της στον πολιτισμό με βάση τις ανθρωπιστικές της σπουδές. Για χρόνια ο γοητευτικός κόσμος των εικαστικών ζωντανεύει στον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Περιβαλλοντικό Σύλλογο Κανήθου, στο Αλσύλλιο, χώρο τον οποίο η …

Στον συναρπαστικό κόσμο Ιστορίας της Τέχνης με την Κατερίνα Αναστασίου Διαβάστε Περισσότερα »

Η Κατερίνα Αναστασίου, υποψήφια διδακτόρισσα κοινωνιολογίας του Πανεπιστημίου Αιγαίου, έχει γίνει γνωστή στην πόλη της Χαλκίδας για τα σεμινάρια–εργαστήρια Ιστορίας της Τέχνης και την συστηματική δραστηριότητά της στον πολιτισμό με βάση τις ανθρωπιστικές της σπουδές. Για χρόνια ο γοητευτικός κόσμος των εικαστικών ζωντανεύει στον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Περιβαλλοντικό Σύλλογο Κανήθου, στο Αλσύλλιο, χώρο τον οποίο η Κατερίνα επέλεξε για την ομορφιά και την αισθητική του. Στην Ιστορία της Τέχνης συνδράμει φέτος και ο Χώρος Πολιτισμού Αθηνά, που αγκαλιάζει κι αυτός την προσπάθεια να ανακαλύψουμε τα βαθύτερα κοινωνικά και πολιτικά νοήματα που κρύβονται μέσα στα έργα των μεγαλύτερων δημιουργών της ευρωπαϊκής Ιστορίας.

 

Ιστορία της Τέχνης: Γιατί μας είναι χρήσιμη; Ποιος ο λόγος να την διδασκόμαστε;

Πραγματοποιούμε ένα συναρπαστικό ταξίδι στο χρόνο, μέσα από το προσωπικό και συλλογικό πνεύμα. Συνειδητοποιούμε ότι η ανθρωπότητα, με στόχο το «αγαθό», αναμετράται με παρόμοιες προκλήσεις. Διαπιστώνουμε ότι η τέχνη δεν είναι πολυτέλεια αλλά στοιχείο της ταυτότητάς μας –γι’ αυτό απευθύνεται σε όλες/όλους. Βελτιώνουμε τα αισθητικά μας κριτήρια, εκπαιδευόμαστε να παρατηρούμε τον κόσμο γύρω μας και εντυπωσιαζόμαστε από την κοινωνική, οικονομική, πολιτική, πολιτισμική ώσμωση. Η συμμετοχή στη διαδικασία σημαίνει ότι προσφέρουμε στον εαυτό μας ένα είδος «φυγής» από το σημερινό συγκείμενο, για να επανέλθουμε με ψυχικό σθένος στη δική μας πραγματικότητα.

Ντιέγκο Βελάσκεθ, Η Στέψη της Παρθένου, 1643, Πράδο Μαδρίτη
Είσαι υποψήφια διδακτόρισσα στο Πανεπιστήμιο Αιγαίου. Μπορείς να μας εξηγήσεις πώς η διδακτορική σου διατριβή συνδράμει στα σεμινάρια–εργαστήρια Ιστορίας της Τέχνης;

Η διατριβή προσφέρει συστηματική εμβάθυνση σε συγκεκριμένη θεματική και δυνατότητα έμπρακτης εφαρμογής επιστημονικών μεθόδων. Πέρα από τον τρόπο με τον οποίο «ξετυλίγω» τις προβολές, η επιστημολογία/μεθοδολογία βοηθά να διακρίνω, για παράδειγμα, μια ταυτολογία, προτείνοντας μια λογική διατύπωση για να θέσουμε τα ερωτήματα. Γίνεται με σαφήνεια αλλά διακριτικά, για να μη χάνεται ο αυθορμητισμός και η βουτιά στην ψυχο-πνευματική συγκίνηση, που είναι βασικός στόχος. Εκτός, δηλαδή, από την προσφερόμενη γνώση, εξίσου σημαντική είναι η επικοινωνία, καθώς συμμετέχουμε από κοινού στο διάλογο: με το έργο τέχνης αλλά και μεταξύ μας. Η τεκμηρίωση, ο σεβασμός, η ενσυναίσθηση και η ενθάρρυνση από τη μεριά μου αποτελούν απαραίτητα συστατικά για την απόλαυση και την αυτοπραγμάτωση των συμμετεχόντων. Ορισμένοι, μάλιστα, μένουν για χρόνια «πιστοί» σε αυτό το τολμηρό αλλά και πολύ προσιτό εγχείρημα.

Μαρκ Σαγκάλ, Εγώ και το Χωριό, 1911, Μουσείο Μοντέρνας Τέχνης, Νέα Υόρκη
Ποιος είναι ο αγαπημένος σου καλλιτέχνης; Τι θα μάθουμε για αυτόν ή αυτήν στα σεμινάρια–εργστήριά σου;

Όταν πρωτοήρθα σε επαφή με το έργο του Joseph Beuys ενθουσιάστηκα από τη διευρυμένη έννοια που προσέδωσε στην τέχνη και την εστίαση στη βιωμένη εμπειρία: Με συγκινεί η επιμονή στον πολίτη, η κοινωνική γλυπτική, η διαδραστική καλλιτεχνική πρακτική για τη φύση, η ικανότητα για ελευθερία, η ερμηνεία για το μετασχηματισμό της ενέργειας, το Χάος και τη σύνδεση με το Όλον. Η ιδέα ότι όλοι είμαστε (εν δυνάμει) καλλιτέχνες είναι που κάνω πράξη στα σεμινάρια–εργαστήρια. Άλλωστε, έτσι πορεύομαι συνολικά στην τέχνη και τη ζωή. 

Ιερώνυμος Μπος – Ο κήπος των επίγειων απολαύσεων – τμήμα από το μεσαίο φύλλο – περ. 1480-90 – Πράδο Μαδρίτη
ΣΕΜΙΝΑΡΙΑ–ΕΡΓΑΣΤΗΡΙΑ

Φέτος, από τις αρχές Νοεμβρίου 2023, διερευνούνται οι εξής θεματικές:

(α) ροκοκό,

(β) ρομαντισμός και νεοκλασικισμός,

(δ) ρεαλισμός και ιμπρεσιονισμός.

ΧΩΡΟΙ

  • Στον Εξωραϊστικό Πολιτιστικό Σύλλογο Κανήθου (Ξύλινο Σπίτι, Αλσύλλιο Κανήθου, Χαλκίδα)
  • στο Χώρο Πολιτισμού Αθηνά (Σιώκου 5, Χαλκίδα).

Επικοινωνία για πληροφορίες/ συμμετοχές:

καθημερινά τις ώρες 19.00–22.00 

στο τηλέφωνο 6977568586.

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Scroll to Top