Food Εxpo Greece 2024

Μέσα στη Food Εxpo Greece: Τι είδαμε, τι δοκιμάσαμε και οι εντυπώσεις μας

Βρεθήκαμε στην Food Εxpo Greece 2024 και αυτά είναι όλα όσα είδαμε και δοκιμάσαμε.

Κυριακή πρωί φύγαμε από τη Χαλκίδα με προορισμό το Metropolitan Expo στο Αεροδρόμιο Αθηνών, το οποίο αποτελεί το μεγαλύτερο και ταυτόχρονα το πλέον σύγχρονο κέντρο εκθέσεων, συνεδρίων και εκδηλώσεων της Ελλάδας. Καλεσμένοι του ΕΛΟΠΥ θέλαμε να βιώσουμε την εμπειρία της Food Expo.

Η FOOD EXPO είναι η μεγαλύτερη έκθεση Τροφίμων και Ποτών στη Νοτιοανατολική Ευρώπη και μία από τις σημαντικότερες του είδους της διεθνώς, αποτελώντας πόλο έλξης για επαγγελματίες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου και της Μαζικής Εστίασης.

Κάναμε check in την πρόσκληση και μπήκαμε σε ένα τεράστιο χώρο το οποίο διαβαθμίζονταν σε δύο μεγάλες αίθουσες με πολλούς διαδρόμους. Μας ένοιαζε το διαφορετικό στο φαγητό, αυτό που βγαίνει από την παράδοση και παρουσιάζεται τον κόσμο με καινούργιες ιδέες.

Την καλημέρα, μας την είπαν με μια Ροδίτικη ριζόπιτα, που έμοιαζε με γαλλική κρέπα, χωρίς όμως τόσα λιπαρά.

Στη συνέχεια συναντήσαμε τους Ιταλούς από τη Σαρδηνία. Αυτοί αποτελούν τη μεγαλύτερη γαλακτοπαραγωγική περιφέρεια της γείτονας χώρας και δοκιμάσαμε ένα σνακ από το διάσημο pecorino sardo που έχουν. Ουσιαστικά ήταν ένα cracker με τυρί, πολύ healthy.

Η συνέχεια σε ηπειρώτικο περίπτερο για ένα φανταστικό χυμό από Ιπποφαές Ζαγορίου, ένα φυτό με οφέλη που ανάγονται από την εποχή του Μεγάλου Αλεξάνδρου. Μας είπαν ότι αποτελεί το καλύτερο φάρμακο για τις αιματολογικές εξετάσεις. Πάλι με τους Ιταλούς ήπιαμε Espresso universal, μεστή γεύση και 100% Arabica.

Το εντυπωσιακό βαδίζοντας και τριγυρίζοντας στους διαδρόμους ήταν η τρομακτικά οργανωμένη χωροθέτηση των περιπτέρων. Είχαν περίπτερα η Ινδία, η Πελοπόννησος, το Επιμελητήριο Σερρών, η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας, η Θεσσαλία και πολλές άλλες περιφέρειες. Συγκεκριμένα, περισσότερες από 600 επιχειρήσεις από κάθε γωνιά της Ελλάδος έδωσαν το “παρών” μέσα από τις οργανωμένες συμμετοχές 13 Περιφερειών, 14 Επιμελητηρίων και 3 Δήμων, που πραγματικά έκλεψαν τις εντυπώσεις με τα μοναδικής ποιότητας και γαστρονομικής υπεροχής παραδοσιακά προϊόντα, που παρουσίασαν και απέδειξαν με το προσεγμένο branding τους ότι μπορούν να σταθούν επάξια στα ράφια των επιχειρήσεων του εξωτερικού.

Ακολούθως μύρισε Κρήτη με σαρικοπίτακο, το οποίο είναι παραδοσιακό φύλλο τηγανιού με ρακί γέμιση και ονομάζεται έτσι λόγω τους σχήματος που μοιάζει με το κρητικό σαρίκι που έχουν οι Κρητικοί στο κεφάλι.

Ακόμα πρωί και δοκιμάσαμε μέλι με βρώμη της Ηelmind ιδανικό για το boost της ημέρας.

Ένα περίπτερο που εντυπωσίασε ήταν της εταιρείας Managi η οποία εξάγει ελληνικά food brands τα οποία έχουν πρωτότυπα προϊόντα. Ήπιαμε ένα ρόφημα με βότανα και ανθρακικό της forty herbs, μας φίλεψαν αλμυρές μπάρες της meaters  και κουραμπιέδες της Ιωακειμίδης family σε γεύσεις όπως λεμόνι, φρούτα του δάσους και ούζο. Ελληνική γη, παραδοσιακές συνταγές σε μοντέρνες εκφάνσεις για διεθνείς ουρανίσκους.

Περνώντας από το περίπτερο της Περιφέρειας Ιόνιων Νήσων υπέρηχε το φρούτο ναυαρχίδα τους, το περίφημο Κουμκουάτ το οποίο το δοκιμάσαμε σε λουκούμι και λικέρ. 

Μπροστά μας ήταν το pavilion της Βουλγαρίας και μας πρόσφεραν ένα Grilled cheese όπως και έναν χυμό guava χωρίς επεξεργασία.

Στη συνέχεια επισκεφτήκαμε το περίπτερο του ΕΛΟΠΥ. Η Ελληνική Οργάνωση Παραγωγών Υδατοκαλλιέργειας (ΕΛΟΠΥ) ιδρύθηκε το 2016, όταν τα αρχικά 21 Μέλη, αποφάσισαν να ενώσουν τις δυνάμεις τους και να υποστηρίξουν με δικούς τους πόρους, τη δημιουργία εθνικής ταυτότητας για τα προϊόντα της ελληνικής ιχθυοκαλλιέργειας και την προώθησή τους σε επιλεγμένες αγορές. Η ΕΛΟΠΥ παρέχει πολύπλευρη υποστήριξη και οφέλη στα Μέλη της, όσον αφορά στη συνεργασία, την υποστήριξη, τη συμβουλευτική, τη δικτύωση, την ανάπτυξη, την εκπαίδευση, τη συλλογικότητα, την πρόοδο, την επίλυση προβλημάτων, όπως και την επικοινωνία με τους κρατικούς φορείς.

Εκεί η μαγειρική αποσκοπούσε στην ανάδειξη γεύσεων του ελληνικού ψαριού και δοκιμάσαμε τηγανιτό φαγκρί με σάλτσα ταρτάρ, όπως επίσης και ένα σεβίτσε τσιπούρας με μάνγκο και φρέσκο κρεμμυδάκι που ήταν και τα δύο γαστρονομικά τέλεια.

Η ομάδα του ΕΛΟΠΥ είχε δημιουργήσει με βάση τις σύγχρονες τεχνολογίες την εμπειρία του virtual reality και με αυτό τον τρόπο ταξιδέψαμε στο βυθό και στην υποθαλάσσια ζωή ενός ιχθυοτροφείου, βλέποντας μέσα από τα ειδικά γυαλιά μια μαγευτική εικονική πραγματικότητα.

Το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων και ο αρμόδιος υπουργός, Λευτέρης Αυγενάκης, βρίσκονταν στην Food Expo, λειτουργώντας με βασικό στόχο να τονώσουν την εξωστρέφεια ως την άμεση και βασική προϋπόθεση για να καταστεί ο πρωτογενής τομέας ένας εκ των βασικών πυλώνων της ελληνικής οικονομίας.

Περίπτερο Pescanova και γκουρμεδιά με καλαμάρι με πέστο βασιλικού, όπως και γαρίδα με bisque. Φυσικά συνοδεία ελληνικού ασύρτικου ήταν ένα μικρό γεύμα απόλαυσης. 

Το ελληνικό Μέλι από την Άνω Χώρα και την Κάτω Χώρα Ναυπάκτου, έλατο μαζί με την κερήθρα, γλύκανε τις αισθήσεις μας και μας έδωσε δύναμη να συνεχίσουμε. 

Το Βαρένικι ένα ποντιακό ζυμαρικό με γέμιση μυζήθρα φτιαγμένο με αλεύρι, αυγό, λάδι και αλάτι, όπως και το Πιλμένι ζυμαρικό της Ρωσίας και ιδίως των χωρών του Καυκάσου, έκλεψαν τις εντυπώσεις μας και αν το βρείτε σε κάποιο ντελικατέσσεν βάλτε το στην κουζίνα σας.

Στο ψάρι ακόμα, και το σκουμπρί καπνιστό  από την εταιρεία Αφοί Καραγκούνη άφησε μια πικάντικη νότα στο στόμα μας. Τη σβήσαμε με την ανερχόμενη μπύρα, την Ίκαριώτισσα με μέλι, το περίπτερο της οποίας έσφυζε από κόσμο.

Με ένα Blend espresso από την εταιρεία Μotta του Σαλέρνο στο χέρι, κατευθυνθήκαμε στην Οenotelia, την έκθεση των οίνων και των αποσταγμάτων, και δοκιμάσαμε ελληνικούς οίνους  και τις ποικιλίες Ασύρτικο, Μοσχάτο, Μαλαγουζιά και Αθήρι σαν απογευματινό απεριτίφ. Ο Φυσικός χυμός ρόδι της ElFres έκλεισε αυτήν τη γαστρονομική περιπέτεια στο πρωτότυπο και το διαφορετικό της Food Expo.

4.931 επαγγελματίες της Οργανωμένης Λιανικής, του Χονδρεμπορίου, των Ξενοδοχείων και της Μαζικής Εστίασης από την Ελλάδα και από άλλες χώρες, ανακάλυψαν από κοντά πάνω από 50.000 ανώτερης ποιότητας και διατροφικής αξίας τρόφιμα και ποτά από 1.300 εκθέτες και πραγματοποίησαν ουσιαστικές συναντήσεις με τους εκπροσώπους τους και φυσικά έκλεισαν επικερδείς συμφωνίες

Επίσης, το γεγονός ότι 200 εταιρίες από το εξωτερικό επέλεξαν να συμμετάσχουν στη FOOD EXPO, αποδεικνύει ότι η έκθεση αποτελεί ένα σημαντικό κανάλι προώθησης των προϊόντων τους στην ελληνική αγορά και επιβεβαιώνει τον διεθνή της χαρακτήρα και την εμπορική δυναμική της σε παγκόσμιο επίπεδο. 

«Αν το φαγητό είναι πολύ όμορφα διακοσμημένο στο πιάτο σου, θα πρέπει να ξέρεις ότι τα δάκτυλα κάποιου το ακούμπησαν παντού», φράση της Julia Child, Αμερικανίδα συμβούλου μαγειρικής. Έτσι και η Food Expo με το μαγικό της άγγιγμα, ξεδίπλωσε την αξία της γαστρονομίας, ομορφαίνοντας μια ανθρώπινη καθημερινότητα που συνεχώς και διεθνώς αλλάζει.

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Best of GHETTO

Scroll to Top