Νίκη Παπανδρέου "Φόνισσα"

Η Νίκη Παπανδρέου μιλάει στο GHETTO για τη “Φόνισσα”

Η ανερχόμενη ηθοποιός Νίκη Παπανδρέου μιλάει στο ghettomagazine.gr για τον ρόλο της στην ταινία “Φόνισσα” αλλά και για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και την διαχρονικότητα των έργων του.

Η Νίκη Παπανδρέου είναι μια νέα και ανερχόμενη ηθοποιός. Τελείωσε την Ανωτέρα Δραματικής Σχολή ‘Αρχή’ το 2016 ενώ είναι και απόφοιτος του τμήματος Ελληνικής Φιλολογίας του Πανεπιστημίου Αθηνών. Πρωταγωνιστεί στην κινηματογραφική “Φόνισσα” της Εύας Νάθενα και είναι ένα από τα πρόσωπα αλλά και τους ρόλους που ξεχωρίζουν ανάμεσα στο υπέροχο cast της ταινίας. Η Νίκη Παπανδρέου υποδύεται την Κρινιώ, τη μικρότερη ανύπανδρη κόρη, που λαχταρά να παντρευτεί, συμβιβασμένη ήδη στους προδιαγεγραμμένους ρόλους. Μιλάει στο ghettomagazine.gr για τον ρόλο της στην ταινία αλλά και για τον Αλέξανδρο Παπαδιαμάντη και την διαχρονικότητα του μέσα από τα βιβλία που έχει γράψει.

Η πρεμιέρα της “Φόνισσας” στους κινηματογράφους είναι στις 30 Νοεμβρίου.

Είσαι εκτός από ηθοποιός και φιλόλογος. Ο Αλέξανδρος Παπαδιαμάντης  πόσο επίκαιρος είναι στο 2023;

Η μελέτη ενός κειμένου με σκοπό τη φιλολογική ανάλυση και η μελέτη ενός κειμένου με σκοπό αυτό να μετουσιωθεί σε σκηνική δράση, είναι δύο διαδικασίες αρκετά διαφορετικές μεταξύ τους. Η πρώτη είναι καθαρά θεωρητική και μοναχική, ενώ η δεύτερη αφορά στην πράξη και την αλληλεπίδραση με τους συμπαίκτες σου, για να πείτε όλοι μαζί μια ιστορία. Ωστόσο, μπορεί η μία να συμπληρώσει την άλλη και να βοηθήσει στη βαθύτερη κατανόηση ενός έργου. Στη δική μου περίπτωση τουλάχιστον, σίγουρα η θεωρία με οδήγησε στο να φτάσω στην πράξη, μέσα από έναν όμορφο δρόμο. Όσο για τον ίδιο το συγγραφέα ,δεν χρειάζεται να ειπωθούν πολλά. Ο Παπαδιαμάντης είναι ένας σπουδαίος συγγραφέας, που καταπιάνεται με θεματικές που είναι και θα είναι πάντα επίκαιρες. Γι’ αυτό και πιστεύω ,πως τα έργα του θα διαβάζονται στην αιωνιότητα και πάντα θα μένει κάτι, που δεν θα το έχουμε ανακαλύψει ακόμη.

Πως η «Φόνισσα» συνομιλεί με τη διαφορετικότητα, την καταπίεση των γυναικών, αλλά και τη γυναικοκτονία και πως απευθύνεται στο κομμάτι της σημερινής κοινωνίας που παραμένει πατριαρχικό;

Στο διήγημα του Παπαδιαμάντη και στην ταινία μας, υπάρχει έντονα το στοιχείο της βίας. Αυτής που ασκούν οι άντρες προς τις γυναίκες αλλά και οι γυναίκες προς τις γυναίκες. Η Χαδούλα νιώθει, πως οι πράξεις της σώζουν τα κορίτσια από τη σκληρή μοίρα ,που τα περιμένει. Στη σημερινή εποχή και παρά τους αγώνες που έχουν δοθεί, υπάρχει ακόμη ένα μεγάλο μέρος της κοινωνίας μας, που είναι βαθιά συντηρητικό και πατριαρχικό. Που θα κρίνει τους ανθρώπους, ανάλογα με το φύλο, την εμφάνιση ή τον σεξουαλικό τους προσανατολισμό. Δε μπορούμε, να μιλάμε για μια υγιή κοινωνία, όταν οι γυναίκες αντιμετωπίζονται ως κατώτερες στο χώρο εργασίας ή πέφτουν θύματα κακοποίησης -γιατί πήγαιναν γυρεύοντας- ή φοβούνται να κυκλοφορήσουν μόνες τους τη νύχτα ή ακόμη χειρότερα, δολοφονούνται, γιατί απλώς ήταν γυναίκες και διεκδίκησαν τα δικαιώματά τους. Δεν πρέπει, να συνηθίσουμε τη βία. Σίγουρα, έχουν γίνει κάποια βήματα προόδου, σε σχέση με προηγούμενες δεκαετίες, ωστόσο ο δρόμος είναι ακόμη μακρύς.

 

Υποδύεσαι την κόρη της «Φόνισσας» που παραμένει εν ζωή. Ποιες ήταν οι προκλήσεις του ρόλου σου;

Στην ταινία υποδύομαι την Κρινιώ, τη μικρότερη κόρη της Χαδούλας. Αγάπησα πολύ αυτό το ρόλο. Είναι ένα κορίτσι που από τη μία μεριά ακολουθεί αυτά που ορίζει η κοινωνία για εκείνη, από την άλλη όμως ,είναι και πολύ δυναμική, έξυπνη και αισιόδοξη. Κάθε φορά που καταπιάνομαι μ’ ένα ρόλο, θέλω να τον μελετώ σε βάθος, να ανακαλύπτω όλες τις διαφορετικές πτυχές του και να τις φέρνω στο φως. Άλλωστε, κανένας άνθρωπος δεν είναι μονοδιάστατος. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη πρόκληση, που είχα να αντιμετωπίσω κι εδώ. Θα ήθελα, όσοι δουν την ταινία, να μπορέσουν να εντοπίσουν όλα αυτά τα διαφορετικά στοιχεία.

Η σκηνοθεσία της  Εύας Νάθενα πως προσεγγίζει γενικά τους χαρακτήρες της ταινίας και με ποιο τρόπο σκηνοθετεί τις γυναίκες του cast;

Η Εύα είχε από την αρχή μια πολύ ξεκάθαρη εικόνα, για το πως ήθελε να είναι η ταινία από σκηνοθετική αλλά και αισθητική άποψη. Αυστηρές φιγούρες, αγέλαστες, που ζουν σ’ ένα ασφυκτικό περιβάλλον. Για πολύ καιρό ,κάναμε αναγνώσεις του κειμένου, προσπαθούσαμε να βρούμε τα βαθύτερα νοήματά του και να ανακαλύψουμε στοιχεία χρήσιμα για την ταινία. Σε αυτές τις συναντήσεις, ο καθένας έφερνε και τα προσωπικά του βιώματα, που ήταν κι αυτά σπουδαίο υλικό. Διαβάσαμε αναλύσεις που έχουν γραφτεί για το έργο του Παπαδιαμάντη από διακεκριμένους επιστήμονες. Ακόμη, με τη βοήθεια ασκήσεων της αναπνοής και της φωνής, καταφέραμε να κουρδιστούμε όλοι μαζί ,για να γίνουμε ένα σώμα.

Μετά από αυτήν την καταπληκτική εμπειρία να είσαι στο cast της «Φόνισσας», τι άλλο ετοιμάζεις;

Προς το παρόν, δεν υπάρχει κάτι, που να είναι ανακοινώσιμο. Ωστόσο, ονειρεύομαι συνεργασίες με όμορφους ανθρώπους.

Πόσο εύκολο είναι για ένα νέο παιδί από την επαρχία να ασχοληθεί με την υποκριτική;

Τα όνειρά μας δεν έχουν και δεν πρέπει να έχουν όρια. Όποια κι αν είναι η αφετηρία μας,μπορούμε να φτάσουμε όσο μακρυά επιθυμούμε εμείς. Αν για κάποιο παιδί το όνειρό του είναι η υποκριτική,δεν έχει παρά να το κυνηγήσει. Αυτό που χρειάζεται,είναι δουλειά και πίστη στο στόχο. Η μόνη μου συμβουλή,θα ήταν να μην ακούει όσους θα πουν,ότι δε μπορεί να τα καταφέρει. Γιατί πολύ απλά,κάνουν λάθος.

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Scroll to Top