γαστρονομικού τουρισμού Χαλκίδα Εύβοια

Η ανάπτυξη του γαστρονομικού τουρισμού στη Χαλκίδα και την Εύβοια

Η γιορτή της σαρδέλας έρχεται στην πόλη της Χαλκίδας, την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, για να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του μοναδικού αυτού ψαριού αλλά και για να μας εμφυσήσει την αξία των φεστιβάλ φαγητού και του γαστρονομικού τουρισμού ως εφαλτήριο οικονομικής ανάπτυξης και προβολής των τοπικών ευβοϊκών προϊόντων. Η WFTA (World Food Travel Association) έχει πραγματοποιήσει […]

Η γιορτή της σαρδέλας έρχεται στην πόλη της Χαλκίδας, την Κυριακή 2 Οκτωβρίου, για να αναδείξει τα χαρακτηριστικά του μοναδικού αυτού ψαριού αλλά και για να μας εμφυσήσει την αξία των φεστιβάλ φαγητού και του γαστρονομικού τουρισμού ως εφαλτήριο οικονομικής ανάπτυξης και προβολής των τοπικών ευβοϊκών προϊόντων.

Η WFTA (World Food Travel Association) έχει πραγματοποιήσει μια εκτεταμένη έρευνα το 2018 σε μια προσπάθεια να εντοπίσει το προφίλ ενός τουρίστα γαστρονομίας. Σύμφωνα με τα ευρήματα αυτής της έρευνας, από τους συμμετέχοντες πάνω από το 60% δήλωσαν ότι φωτογραφίζουν προϊόντα τροφίμων ή γαστρονομίας και μοιράζονται τις εμπειρίες τους στα κοινωνικά δίκτυα (61%) σε τουλάχιστον μισά από τα ταξίδια τους, ένα 47% πραγματοποίησε αγορές προϊόντων γαστρονομίας σε τοπικές αγορές και ένα 45% συμμετείχε σε τουλάχιστον 5 διαφορετικούς τύπους δραστηριοτήτων μαγειρικής ή γαστρονομίας. Ένα μεγάλο ποσοστό, το 81%, έμαθε για τοπικά τρόφιμα και ποτά και στο ίδιο ποσοστό πιστεύουν ότι μέσω της γαστρονομίας κατανοούν καλύτερα την τοπική κουλτούρα. Το 82% ξόδεψε περισσότερα για τη διατροφή του σε ένα ταξίδι από ό,τι σε οποιαδήποτε συνηθισμένη μέρα, με αυτό το ποσοστό να ανεβαίνει περισσότερο για τους τουρίστες της γαστρονομίας. Ακόμα καλύτερα, το 83% πιστεύει ότι οι εμπειρίες γαστρονομίας συμβάλλουν στη δημιουργία πιο ανεξίτηλων εντυπώσεων και αναμνήσεων από τον προορισμό που επισκέφτηκαν. Οι τουρίστες ξοδεύουν περίπου το 25% του ταξιδιωτικού τους προϋπολογισμού σε τρόφιμα και ποτά.

Η ένταξη της γαστρονομίας στο μάρκετινγκ του τουρισμού επιδρά στην προώθηση και τη διαφήμιση της κάθε τοπικής κουζίνας και προσφέρει μια σειρά από πλεονεκτήματα στους προορισμούς  Με τη διατροφή να είναι ένα από τα βασικά συστατικά των διαφόρων ειδών τουριστικών πακέτων, η γαστρονομία μετατρέπεται σε ισχυρό στοιχείο των λειτουργιών της τουριστικής προβολής και προώθησης και δίνει τη δυνατότητα στους τουρ οπερέϊτορ και στα τουριστικά γραφεία να διαφοροποιήσουν τα προσφερόμενα προϊόντα τους. Επομένως, δίνει τη δυνατότητα και στους τουριστικούς τόπους να εστιάσουν στον τουρισμό εμπειριών, να αναδείξουν τον πολιτισμό τους, να προβληθούν και να προσελκύσουν πελατειακές αγορές με αντίστοιχα ενδιαφέροντα, να αναδείξουν την κουλτούρα τους και να αυξήσουν τις εισπράξεις τους από τον τουρισμό.

Η Εύβοια γενικότερα και η Χαλκίδα ειδικότερα με τη γιορτή της σαρδέλας και της ανάδειξης της γαστρονομίας τους μπορούν να ενισχύσουν την προβολή τους και να αποκομίσουν μια σειρά από οφέλη, όπως αύξηση του τουριστικού εισοδήματος, προσέλκυση επενδύσεων στις γενικότερες αγορές αλιείας, στήριξη των εισοδημάτων των παραγωγών τοπικών προϊόντων τόσο του πρωτογενούς όσο και του δευτερογενούς τομέα, αλλά και συνάμα μπορούν να κατορθώσουν τη μελλοντική τους καθιέρωση ως προορισμών εναλλακτικών μορφών τουρισμού.

Τα ξεχωριστά χαρακτηριστικά του γαστροτουρισμού δημιουργούν μια στρατηγική μάρκετινγκ που απευθύνεται σε πελατειακές αγορές που διαφέρουν από αυτές του μαζικού τουρισμού. Σε ανάλογες έρευνες αγοραλογίας της Διεθνούς Ένωσης Γαστρονομικού Τουρισμού διαπιστώθηκε ότι μία από τις τρείς πιο απολαυστικές δραστηριότητες των τουριστών είναι το γεύμα τους. Επιπλέον αναγνωρίζεται ότι οι τουρίστες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού τους, σχεδόν σε ποσοστό 100% γευματίζουν ή δειπνούν έξω και αυτό έχει σαν συνέπεια τη γνωριμία τους με την τοπική κουζίνα. Η γευσιγνωσία φαγητού και κρασιού έχει τη μοναδική ικανότητα να θέτει σε λειτουργία και τις πέντε αισθήσεις των ανθρώπων. Ένα επίσης σημαντικό στοιχείο είναι ότι οι γαστρονομικές δραστηριότητες προσφέρονται όλο το χρόνο, σε όλη τη διάρκεια της ημέρας, ανεξάρτητα από τις καιρικές συνθήκες σε αντίθεση με τις διάφορες άλλες τουριστικές δραστηριότητες. Οι άνθρωποι που ενδιαφέρονται για τη γαστρονομία συνήθως ανήκουν στην κατηγορία εκείνη που ενδιαφέρεται και για πολιτιστικά δρώμενα, επισκέψεις σε μουσεία, παρακολούθηση φεστιβάλ και μουσικών γεγονότων. Τέλος, αξίζει να σημειωθεί ότι τα δημογραφικά στοιχεία (πχ ηλικία, φύλο, επάγγελμα, εθνικότητα κλπ) δεν επηρεάζουν το ενδιαφέρον των τουριστών για το φαγητό και τη γαστρονομία, τα οποία έχουν μια ευρύτερη αποδοχή.

Η ερευνητική αυτή δραστηριότητα σε συνδυασμό με την απλή κοινή λογική καταδεικνύει ότι γαστρονομία και τουρισμός είναι δύο κατηγορίες ψυχαγωγίας συνυφασμένες μεταξύ τους. Η γιορτή της σαρδέλας στη Χαλκίδα θα μας διασκεδάσει με τις μουσικές και τα δρώμενα, θα μας χορτάσει με το πεντανόστιμο και υγιεινό αυτό ψάρι, αλλά προπάντων θα αναδείξει την πολυδιάστατη σημασία της γαστρονομίας στην τουριστική ανάπτυξη και θα συμβάλλει στην καθιέρωση μιας ταυτότητας για τη Χαλκίδα και την Εύβοια ως θαλάσσιων προορισμών γεύσεων και προϊόντων.

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Best of GHETTO

Scroll to Top