*Από το Μπλε Λεμόνι
Κείμενο: Maria Isabel Sanchez Vegara
Εικονογράφηση: Ana Albero
Απόδοση: Κλεοπάτρα Ελαιοτριβιάρη
Ηλικίες: 4+
Εκδόσεις: Παπαδόπουλος
“Με τη ζωή και τη μουσική του έγινε πρότυπο για εκατομμύρια ανθρώπους, που χάρη στον Ντέιβιντ έμαθαν να πιστεύουν στον εαυτό τους και ν’ ακολουθούν τον δρόμο τον δικό τους.”
Ο Ντέιβιντ Μπόουι γεννήθηκε το 1947 στο Λονδίνο. Από μικρός ασχολήθηκε με το τραγούδι, τον χορό, τη ζωγραφική και αργότερα με το θέατρο. Αποτέλεσε μέλος πολλών συγκροτημάτων και η πρώτη του μεγάλη επιτυχία, το τραγούδι “Space Oddity”, έπαιξε στην τηλεόραση την ώρα που η αποστολή Απόλλων 11 προσεδάφισε τους πρώτους ανθρώπους στη Σελήνη το 1969. Πειραματίστηκε με την μουσική του αλλά και το προσωπικό του στιλ και αποτέλεσε μια εμβληματική παρουσία στο χώρου της μουσικής και του θεάματος.
Στο συγκεκριμένο βιβλίο, με ένα λόγο λυρικό, όλη του η ζωή και η εκκεντρικότητα αποθεώνονται. Φαντάζει στα μάτια του μικρού αναγνώστη κάποιος πολύ σπουδαίος, αλλά ταυτόχρονα και πολύ οικείος σε αυτό. Θα μπορούσε να είναι η ιστορία του κάθε μικρού παιδιού, που έχει ατόφια όνειρα και δεν μπαίνει σε καλούπια, νόρμες και κοινωνικές συμβάσεις. Τα χρώματα της εικονογράφησης μαγνητίζουν το μάτι και νομίζεις πως βλέπεις κάποιο όνειρο να περνάει μπροστά από τα μάτια σου.
Αν κάποια ιστορία σπουδαίου και ασυμβίβαστου ανθρώπου αξίζει να ειπωθεί, αυτή σίγουρα είναι του Ντέιβιντ Μπόουι.
Δραστηριότητες βασισμένες στο βιβλίο “Ντέιβιντ Μπόουι”:
• Διαβάζουμε την ιστορία.
• Ενημερώνουμε τα παιδιά για τη βιογραφία του Ντέιβιντ Μπόουι.
• Αναζητούμε βίντεο από συναυλίες του και τα βλέπουμε με τα παιδιά.
Για παιδιά νηπιαγωγείου:
Στήνουμε τη δική μας συναυλία! Βρίσκουμε ρούχα, αξεσουάρ, μακιγιάζ και το κάθε παιδί δημιουργεί τη δική του περσόνα. Έπειτα, στη γωνιά της μουσικής δίνουμε από ένα μουσικό όργανο σε κάθε παιδί και δημιουργούμε ομαδικά μία συναυλία. Είναι μια καλή ευκαιρία να διδάξουμε και τα ρυθμικά μοτίβα. Τέλος, προσπαθούμε να εκτελέσουμε ομαδικά τη σύνθεσή μας!
Για παιδιά δημοτικού:
Δημιουργούμε μια λίστα τραγουδιών από διαφορετικά μουσικά είδη. Την ακούμε μαζί με τα παιδιά. Για κάθε τραγούδι που ακούμε, ζητάμε από τα παιδιά να γράψουν μια πρόταση ή ένα συναίσθημα που τους έρχεται αυθόρμητα στο μυαλό. Μόλις ολοκληρωθεί η ακρόαση της λίστας ξεκινάει ένα παιδί και λέει μια πρόταση που έχει γράψει. Την καταγράφουμε σε ένα χαρτί. Έπειτα, με τον ίδιο τρόπο τα παιδιά κολλάνε τις προτάσεις τους τη μία κάτω από την άλλη με τη σειρά που τους ταιριάζουν, μέχρις ότου να φτιάξουμε ένα μεγάλο ποίημα!
Tip: Στο τέλος της κάθε δραστηριότητας μπορείτε απλά να πειραματιστείτε στιλιστικά και να χορέψετε ελεύθερα με τα τραγούδια το Μπόουι μαζί με τα παιδιά μέχρι τελικής πτώσης!