Blue Monday είναι, θα περάσει…!

Στην υπόγα του Ghetto επικρατεί απόλυτη ησυχία. Από το πρωί δεν έχει μιλήσει κανείς σε κανέναν και απλά κοιταζόμαστε μεταξύ μας με ένα βλέμμα απόγνωσης, αλλά και κατανόησης ταυτόχρονα. Οι Δευτέρες είναι απάλευτες, το ξέρουμε ήδη, όταν όμως έρχονται οι “ειδικοί” και σου λένε ότι αυτή είναι η πιο καταθλιπτική Δευτέρα του χρόνου, αρπάζεις την […]

Στην υπόγα του Ghetto επικρατεί απόλυτη ησυχία. Από το πρωί δεν έχει μιλήσει κανείς σε κανέναν και απλά κοιταζόμαστε μεταξύ μας με ένα βλέμμα απόγνωσης, αλλά και κατανόησης ταυτόχρονα.

Οι Δευτέρες είναι απάλευτες, το ξέρουμε ήδη, όταν όμως έρχονται οι “ειδικοί” και σου λένε ότι αυτή είναι η πιο καταθλιπτική Δευτέρα του χρόνου, αρπάζεις την ευκαιρία να ζήσεις το δράμα σου στο έπακρο!

Η αλήθεια βέβαια είναι, πως όλα βρίσκονται στο μυαλό στην πραγματικότητα, γιατί εκεί έξω υπάρχουν άνθρωποι που δεν τους έχει αγγίξει αυτή -η με το ζόρι- καταθλιπτική Δευτέρα του χρόνου και μια χαρά χαμογελαστούς τους είδα και με κέφι και ζωντάνια και δεν ξέρω τι χάπια παίρνουν αλλά πολύ τα ζήλεψα….

Για να δούμε όμως τι παίζει με την Blue Monday και πως ξεκίνησε αυτή η ιστορία….

Δεν υπάρχει καταγεγραμμένη αξιόπιστη έρευνα η οποία να αποδεικνύει επιστημονικά ούτε στο ελάχιστο όλο αυτό που κουβαλάει μαζί της αυτή η Δευτέρα.Αν και στο τέλος πράγματι το κουβαλάει καθώς αυτός ο μύθος λειτουργεί ως μία μιντιακή, διαδεδομένη, “αυτοεκπληρούμενη προφητεία”. Είναι η μελαγχολική Δευτέρα άρα μελαγχολώ.

Πώς ξεκίνησε όμως την φήμη της η Blue Monday;

Όλα δείχνουν να ξεκίνησαν από το κόνσεπτ ταξιδιωτικής εταιρίας (Sky Travel) στο πλαίσιο της διαφημιστικής της καμπάνιας το 2005. Η ιδέα ήταν να βάλουν στην διαδικασία τυχαίους πελάτες να σκεφτούν για τις καλοκαιρινές τους διακοπές για να ξορκίσουν την γενικότερη μελαγχολία του Ιανουαρίου με απότερο στόχο την αύξηση κρατήσεων. Η εταιρία ισχυρίστηκε ότι αναλύοντας τις μαζικές κρατήσεις και άλλου είδους παράγοντες όπως τις καιρικές συνθήκες, την οικονομική κατάσταση αλλά και την μεθεόρτια τάση για μελαγχολία δημιούργησε με την βοήθεια επιστήμονα την εξίσωση που οδήγησε στην δημιουργία της πρώτης Blue Monday στις 24 Ιανουαρίου του 2005. Μάλιστα, δημοσιεύματα αναφέρουν πως η Sky εξέδωσε και δελτίο Τύπου για να συνοδεύσει το αναπάντεχο αποτέλεσμα της περίεργης “εξίσωσής” της, στο οποίο συμπεριλαμβανόταν και επιστημονική έρευνα για να υποστηριχθούν οι ισχυρισμοί περί μαζικής μελαγχολίας. Ωστόσο, ανά διαστήματα έχουν υπάρξει αναφορές επιστημόνων οι οποίοι καταρρίπτουν πλήρως την εξίσωση χαρακτηρίζοντάς την ως “ανόητη ψευδοεπιστήμη”.

Ο Ιανουάριος πάντως έχει τάσεις μελαγχολικές  Πέραν από την διάσταση της πραγματικής ή μιντιακής Blue Monday, ο Ιανουάριος γενικά αποτελεί έναν σχετικά καταθλιπτικό μήνα. Αυτό πράγματι εξηγείται επιστημονικά καθώς ψυχολόγοι επισημένουν πως το τέλος των Χριστουγέννων, η ημέρα του Αγίου Βαλεντίνου που θεωρητικά είναι η αμέσως επόμενη μαζική εορτή αλλά και η αίσθηση ότι δεν μεσολαβεί κάτι μεγάλο έως το καλοκαίρι, είναι παράγοντες που προκαλούν σε αρκετό κόσμο μία ελαφριά μελαγχολική διάθεση.

Υπάρχει και μια εξίσωση που εξηγεί τα παραπάνω:

Ειδικοί συμβουλεύουν πως ο τρόπος που αντιμετωπίζεται η μελαγχολία του Ιανουαρίου είναι με απλά βήματα στην καθημερινότητα όπως περισσότερη ενεργητικότητα γύρω από νέα χόμπι και δραστηριότητες αλλά και η καλή επικοινωνία με αγαπημένα πρόσωπα ή ακόμα καλύτερα με νέους και διαφορετικούς ανθρώπους.

 

 

 

 

με πληροφορίες από:parallaximag.gr

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Best of GHETTO

Scroll to Top