ΠΗΝΕΛΟΠΙΑΔΑ: H AυτοΒιοΘανατογραφία Μιας Βασίλισσας

Η Πηνελόπη, η «βασίλισσα της Ιθάκης» και «πιστή σύζυγος» του Οδυσσέα είναι πλέον µόνιµη κάτοικος του κάτω κόσµου. Περιστοιχισµένη από ένα πλήθος θεραπαινίδων αφηγείται τη δική της εκδοχή και µας δίνει µια άλλη οπτική του µύθου. Η κόρη του βασιλιά της Σπάρτης και µιας Ναϊάδας, µιας νύµφης του νερού, δεν είναι τόσο όµορφη όσο η […]

Η Πηνελόπη, η «βασίλισσα της Ιθάκης» και «πιστή σύζυγος» του Οδυσσέα είναι πλέον µόνιµη κάτοικος του κάτω κόσµου. Περιστοιχισµένη από ένα πλήθος θεραπαινίδων αφηγείται τη δική της εκδοχή και µας δίνει µια άλλη οπτική του µύθου. Η κόρη του βασιλιά της Σπάρτης και µιας Ναϊάδας, µιας νύµφης του νερού, δεν είναι τόσο όµορφη όσο η ξαδέρφη της, η Ελένη, άλλωστε εκείνη έµεινε στην Ιστορία σαν  “ωραία” ενώ η Πηνελόπη σαν “πιστή”.  Παρόλα αυτά είναι εκείνη που διεκδίκησε και κέρδισε για σύζυγό του ο πολυµήχανος Οδυσσέας. Ποιά ήταν πραγµατικά η σχέση τους; Είχε λόγο να του µείνει πιστή για πάντα ή τελικά τον πρόδωσε µε κάποιον από τους µνηστήρες; Πώς ήταν τα είκοσι χρόνια της απουσίας του Οδυσσέα η ζωή στο παλάτι της Ιθάκης;  Το λόγο παίρνει η Πηνελόπη κι ο µύθος ξαναγράφεται µε µαρτυρίες και αποκαλύψεις σε µια ελεύθερη θεατρική διασκευή της «Πηνελοπιάδας» της Μάργκαρετ Άτγουντ. Η αλήθεια, άλλοτε αναµενόµενη και άλλοτε ανατρεπτική, δεν µπορεί να µείνει για πάντα κρυµµένη…

 

Σηµείωµα Σκηνοθέτη

Οι επαναλήψεις της ίδιας αφήγησης ενός µύθου δηµιουργούν την ψευδαίσθηση µιας παγιωµένης βεβαιότητας της πραγµατικότητας, παρέχοντας ταυτόχρονα ένα αίσθηµα ασφαλείας. Τι συµβαίνει όµως στην επικρατούσα αλήθεια αν η αφήγηση του µύθου αλλάξει αφηγητή ή αν αποκτήσει πολλαπλούς αφηγητές; Πώς θα ήταν η αφήγηση της Οδύσσειας από την πλευρά µιας αφανούς ηρωίδας όπως η Πηνελόπη ή οι θεραπαινίδες της από τον Άδη τον 21ο αιώνα; Η διαπραγµάτευση της σύγχρονης πραγµατικότητας µέσα από την επινόηση πολλών και διαφορετικών εστιών αλήθειας, αποκαλύπτει σχέσεις εξουσίας που κάθε φορά είναι ποικίλες, ευµετάβλητες και ρευστές. Τα νήµατα µιας ιστορίας υφαίνουν διαφορετικά νοήµατα ανάλογα µε το ποιός κάθε φορά τα κινεί. H Πηνελόπη υφαίνει τη δική της αφήγηση για όσα της συνέβησαν από την ώρα του γάµου της κι ώς τη µαζική µνηστηροφονία. Ταυτόχρονα το έργο παρουσιάζει και µια ακόµα πραγµατικότητα µε τα παρέµβλητα χορικά, µέσω των οποίων οι δώδεκα µοιραίες θεραπαινίδες εξιστορούν τη δική τους εκδοχή για τα πράγµατα• κρίνοντας µε καυστικό τρόπο τις άγριες αυτές πράξεις που είναι επίκαιρες όσο ποτέ.

Ηµεροµηνίες: 1,5,8,13,14,20,21,22,28,29,31/7

Θέατρο Αυλιδείας Αρτέµιδος

Ώρα 21:00

∆ιάρκεια: 110’ µε διάλειµµα

Τιµή: 10€  Μειωµένο: 8€

Σηµεία προπώλησης:  Π. Καφενείο Ρεξ (Τζιαρτίνι 1), Benjamin store (Φαβιέρου 29), Razou Collection (Ελευθερίου Βενιζέλου 13, Ψαχνά),  www.viva.gr

Χορηγός Επικοινωνίας: Ghetto Magazine 

 

ΣΥΝΤΕΛΕΣΤΕΣ

∆ΙΑΣΚΕΥΗ: ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΒΑΛΣΑΜΑ

ΣΚΗΝΟΘΕΣΙΑ: ΜΑΡΙΝΑ ΜΕΡΓΟΥ

ΣΚΗΝΙΚΑ: ΜΑΙΡΗ ΜΟΥΡΣΕΛΛΑ

ΚΟΣΤΟΥΜΙΑ: ΒΑΣΩ ΛΕΥΚΟΥ∆Η

ΣΥΝΕΡΓΑΤΗΣ ΕΙΚΑΣΤΙΚΟΣ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΕΒΡΕΚΙ∆ΗΣ

ΒΙΝΤΕΟΠΡΟΒΟΛΕΣ ΚΑΙ ΗΧΟΤΟΠΙΑ: ΓΙΩΡΓΟΣ ΚΑΡΤΑΛΟΣ

ΧΟΡΟΓΡΑΦΙΑ: ΜΑΤΙΝΑ ΜΠΑΝΟΥ

ΘΕΑΤΡΙΚΗ ΞΙΦΑΣΚΙΑ: ∆ΗΜΗΤΡΗΣ ΒΑΣΙΛΑΚΟΣ-ΑΘΛΗΤΙΚΟΣ ΟΜΙΛΟΣ ΞΙΦΑΣΚΙΑΣ ΧΑΛΚΙ∆ΑΣ

ΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΣ ΦΩΤΙΣΜΟΥ: ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΟΣ ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΟΥ

ΒΟΗΘΟΙ ΣΚΗΝΟΘΕΤΗ: ΕΙΡΗΝΗ ΚΑΡΑΒΑ, ΕΣΤΕΡ ΣΩΤΙΑ ΛΟΥΚΑ

ΜΕΤΑΦΡΑΣΗ/ΥΠΟΤΙΤΛΙΣΜΟΣ ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ: ΜΙΝΑ ΒΑΜΒΑΚΟΥ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΚΟΣΤΟΥΜΙΩΝ: ΜΑΡΙΑΝΘΗ ΣΠΥΡΟΥ

ΚΑΤΑΣΚΕΥΗ ΣΚΗΝΙΚΩΝ: ΣΤΑΥΡΟΣ ΑΛΩΝΙΑΤΗΣ ΚΑΙ ΣΙΑ ΟΕ

ΣΧΕ∆ΙΑΣΜΟΣ ΑΦΙΣΑΣ: ΠΕΤΡΟΣ ΧΡΙΣΤΟΥΛΙΑΣ

ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ: ΒΑΣΙΛΗΣ ΝΙΚΑΣ, ΒΑΣΙΛΙΚΗ ΤΣΑΚΟΥ

ΜΑΚΙΓΙΑΖ- FACE PAINTING: EΥΑΓΓΕΛΙΑ ∆ΗΜΗΤΡΑΚΗ ΣΩΤΗΡΙΟΥ

VIDEO TEASER: ΠΕΝΥ ΘΕΟ∆ΟΣΙΟΥ

ΣΕΝΑΡΙΟ TEASER: ΒΑΣΩ ΛΕΥΚΟΥ∆Η

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ: ΑΝΤΩΝΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΟΠΟΥΛΟΣ ΠΙΠΕΡΙΑΝ

ΠΑΡΑΓΩΓΗ: ΘΕΑΤΡΟ ΧΑΛΚΙ∆ΑΣ

 

Παίζουν µε αλφαβητική σειρά

ΑΓΓΕΛΑΚΗΣ ΝΙΚΟΣ: ΗΡΑΚΛΗΣ/ΑΝΤΙΝΟΟΣ

ΑΘΑΝΑΣΙΑ∆ΗΣ ΝΙΚΟΣ: ΡΑΨΩ∆ΟΣ

ΑΛΕΞΑΝ∆ΡΗ ΕΛΕΝΗ: ΤΡΟΦΟΣ/ ΩΡΑΙΑ ΕΛΕΝΗ

ΒΑΜΒΑΚΟΥ ΜΙΝΑ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

ΒΡΑΝΟΠΟΥΛΟΣ ΛΕΩΝΙ∆ΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ: ΜΝΗΣΤΗΡΑΚΙ

∆ΑΝΙΗΛΙ∆ΟΥ ΚΑΤΕΡΙΝΑ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

∆ΟΥ∆ΑΛΗ ΑΝΤΩΝΙΑ: ΜΟΙΡΑ ΑΤΡΟΠΟΣ

ΚΑΡΑΒΑ ΕΙΡΗΝΗ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

ΚΑΡΛΑΤΗΡΑ ΓΕΩΡΓΙΑ: ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α∆Η

ΚΑΤΣΑΡΟΥ ΑΓΓΕΛΙΚΗ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

ΚΟΕΝ ΜΠΕΝΤΖΑΜΙΝ: ΑΤΛΑΣ/ΑΓΕΛΑΟΣ

ΚΟΚΟΝΟΥ ΒΟΥΛΑ: ΚΑ ΣΙΣΥΦΟΥ/ ΑΝΤΙΚΛΕΙΑ/ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Β

ΚΟΝΟΒΕΣΗ ΕΥΗ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

ΚΟΤΣΑΝΤΑΜΠΑΝΗ ΒΑΣΙΛΙΚΗ: ΚΛΥΤΑΙΜΝΗΣΤΡΑ/ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α ΣΠΑΡΤΗΣ/ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Γ

ΚΟΥΤΣΟΠΑΚΗ ΕΛΕΝΗ: ΙΦΙΓΕΝΕΙΑ/ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α ΣΠΑΡΤΗΣ/ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ Α

ΛΙΒΑΝΙΟΥ ΖΩΗ: ΑΘΗΝΑ

ΛΟΥΚΑ ΕΣΤΕΡ ΣΩΤΙΑ: ΕΥΡΥΚΛΕΙΑ

ΜΕΤΑΞΟΥΛΗ ΜΑΡΙΑ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α Α∆Η

ΝΤΕΓΙΑΝΝΗΣ ΚΩΣΤΑΣ: ΙΚΑΡΙΟΣ

ΟΤΑΠΑΣΙ∆ΟΥ ΑΝΝΑ: ΑΡΤΕΜΙΣ/∆ΙΚΑΣΤΗΣ Α

ΠΑΠΑΦΙΛΙΠΠΟΥ ΕΥΑ: ΜΟΙΡΑ ΛΑΧΕΣΙΣ

ΠΑΡΧΑΡΙ∆ΗΣ ΓΙΑΝΝΗΣ: ΣΙΣΥΦΟΣ/ΛΑΕΡΤΗΣ/ΑΜΦΙΝΟΜΟΣ

ΠΟΛΥΧΡΟΝΟΥ ΖΩΗ: ΘΕΡΑΠΑΙΝΙ∆Α ΜΑΝΤΑΤΟΦΟΡΟΣ/∆ΙΚΑΣΤΗΣ Β

ΡΑΠΤΗ ΜΑΡΙΑ: ΜΑΝΤΙΣΣΑ/ΑΚΤΟΡΙ∆Α

ΣΚΟΥΡΑ ΒΑΣΙΑ: ΠΗΝΕΛΟΠΗ ΑΝΑΜΝΗΣΕΩΝ

ΤΖΑΦΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ: Ο∆ΥΣΣΕΑΣ

ΤΣΩΛΗΣ ΗΛΙΑΣ: ΑΙΓΙΣΘΟΣ/ΕΥΡΥΜΑΧΟΣ

ΦΩΤΙΑ ΕΛΕΝΑ: ΝΑΪΑ∆Α

ΧΕΙΜΩΝΑ ΕΥΗ: ΚΑ ΜΙ∆Α/ ∆ΙΚΑΣΤΗΣ Γ

ΧΟΥΛΙΕΡΗ ΜΑΙΡΗ: ΜΟΙΡΑ ΚΛΩΘΩ

 

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Scroll to Top