Χριστούγεννα έρχονται, και δεν είναι όλοι party animals. Μπορεί λοιπόν, να είσαι από αυτούς τους πολλούς που θέλεις να αράξεις στο σαλόνι σου, με φόντο το χριστουγεννιάτικο δέντρο σου και να λιώσεις στο Netflix. Και εμείς εδώ στο ghetto σε καταλαβαίνουμε απόλυτα. Νταααξ, όχι όλοι, γιατί κάποιοι δεν έχουν αφήσει greek night να μείνει παραπονεμένο και κοντεύουν να γίνουν αλκοολικοί. Αν θες να δεις για ποιον χτυπάει η καμπάνα ρίξε μια ματιά εδώ
Το Netflix όμως δουλεύει για όλους όσους θα την βγάλουν σπίτι και συνεχίζει να ανακοινώνει ακάθεκτο τα επόμενα ξενόγλωσσα πρότζεκτ του που έρχονται να προστεθούν στα Baby (Ιταλία), Plan Coeur (Γαλλία), ‘Dogs of Berlin’ (Γερμανία), και στις 14 ήδη ανακοινωμένες σειρές.
Από αυτά διαλέξαμε όσα μας έχουν πείσει περισσότερο ως πολλά υποσχόμενα, αλλά εδώ θα είμαστε να τα πούμε εν καιρώ και για τα υπόλοιπα. Μερικά ξεκινούν και με το νέο έτος. Έχουμε και λέμε:
1899
Ένα μεταναστευτικό ατμόπλοιο εγκαταλείπει τη Γηραιά Ήπειρο και κατευθύνεται από το Λονδίνο στη Νέα Υόρκη. Οι επιβάτες είναι ενωμένοι από τις ελπίδες και τα όνειρά τους για το μέλλον τους στο εξωτερικό, αλλά όταν ανακαλύψουν ένα άλλο μεταναστευτικό πλοίο ερημωμένο στην ανοιχτή θάλασσα, το ταξίδι τους παίρνει μια απροσδόκητη στροφή.
Νέα γερμανική σειρά από τους δημιουργούς του ‘DARK’, Jantje Friese και Baran bo Odar. Οι δυο τους έχουν υπογράψει αποκλειστικό συμβόλαιο με την πλατφόρμα για επόμενες δουλειές τους και στο ‘1899’ επιλέγουν, σύμφωνα με τους ίδιους, να στήσουν ένα show με μικτό, πανευρωπαϊκό καστ με σκοπό να αναδείξουν κοινά χαρακτηριστικά, διαχωρισμούς και τον τρόπο που ο φόβος μπορεί να πυροδοτήσει τους τελευταίους.
YOUNG WALLANDER
Ο Kurt Wallander είναι ο βασικός πρωταγωνιστής των βιβλίων μυστηρίου του Σουηδού Henning Mankell και έχει κάνει ήδη το πέρασμά του από την τηλεόραση και το σινεμά. Στη μεγάλη οθόνη έχει τιμηθεί μέχρι στιγμής μόνο από τη Σουηδία, αλλά στη μικρή – εκτός από τη γνωστή σουηδική σειρά με τον Krister Henriksson, μέρος της οποίας είχε προβληθεί και στον κινηματογράφο – έχει φορέσει και τη φάτσα του Kenneth Branagh σε σειρά του BBC.
Η Yellow Bird τώρα, το στούντιο που έχει τα δικαιώματα των βιβλίων των 50 εκατομμυρίων αντιτύπων σε όλον τον κόσμο, θα κάνει σε συνεργασία με το Netflix ένα μεγάλο φλάσμπακ στη ζωή του Wallander πριν γίνει ο απογοητευμένος από τη ζωή και τη δουλειά του αστυνομικός.
«Το να γνωρίσουμε τον Wallander ως νεαρό άνδρα και να εξερευνήσουμε τα χρόνια και τις εμπειρίες που θα τον σχηματίσουν στον άνθρωπο που έχουμε γνωρίσει και αγαπήσει είναι συναρπαστική ευκαιρία», είπε ο Berna Levin της Yellow Bird. «Πιστεύουμε ότι θα αιχμαλωτίσει νέο κοινό και θα ικανοποιήσει μακρόχρονους φαν με την οξυμένη ευφυΐα του, τον νεανικό ενθουσιασμό και την αδιαμφισβήτητη ανθρωπιά του».
CRIMINAL
Το ‘Criminal’ είναι ένα αστυνομικό procedural που θα πειράξει το κλασικό φορμάτ του genre εξιστορώντας 12 ξεχωριστές ιστορίες, σε 4 διαφορετικές χώρες, σε έναν και μοναδικό χώρο – το δωμάτιο ανάκρισης. Η σειρά θα επιχειρήσει να κλείσει ένα ψυχολογικό κυνηγητό γάτας-ποντικού σε μικρά μπουκαλάκια, με τοπικό ταλέντο κάθε χώρας (Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ισπανία) behind the scenes, υπό την επίβλεψη του George Kay (Killing Eve, The Hour) και του Jim Field Smith (Endeavour, The Wrong Mans). Η αισθητική και η γλώσσα θα αλλάζουν σε κάθε διαφορετική τοποθεσία. Περιμένουμε ίσως λίγο περισσότερο το γαλλικό επεισόδιο που θα έρθει από τον Frederik Mermoud του ‘Les Revenants’ και το γερμανικό που θα σκηνοθετήσει ο Oliver Hirschbiegel της ‘Πτώσης’.
RAGNAROK
Νορβηγική σειρά από τον βραβευμένο Adam Price (Borgen). Το ‘Ragnarok’ θα γυριστεί στη Νορβηγία και τη Δανία και θα είναι μια μοντέρνα ιστορία ενηλικίωσης που εμπνέεται μεν από τη νορδική μυθολογία, αλλά εκτυλίσσεται στο σετ ενός σύγχρονου σχολείου. Κέντρο του σύμπαντός του είναι η φανταστική επαρχιακή πόλη Edda, με τον Price να τη χρησιμοποιεί ως όχημα της συζήτησης γύρω από την κλιματική αλλαγή. Ο Price πέρα από το κορυφαίο ‘Borgen’, είναι και ο δημιουργός του ‘Ride Upon the Storm’ (Herrens veje) που έκανε πέρσι τον γύρο του κόσμου.
ALMA (Ορφανοτροφείο)
Στο ‘Alma’ ο Sergio G. Sánchez του ισπανικού ‘Ορφανοτροφείου’ θα ασχοληθεί ξανά με τις θεματικές που αγαπά – το ταξίδι από την παιδική ηλικία στην ωριμότητα, τα σύνορα της ζωής με τον θάνατο, τον χώρο μέσα μας που επιτρέπει την πραγματικότητα να ενωθεί με τη φαντασία.
Ηρωίδα του εδώ θα είναι η Alma, η επιζήσασα ενός ατυχήματος που στέρησε τη ζωή των περισσότερων συμμαθητών της. Η Alma ξυπνά χωρίς μνήμες του συμβάντος ή της ζωής της πριν απ’ αυτό, οι γονείς της τής είναι άγνωστοι και το σπίτι της μοιάζει γεμάτο μυστικά που την αφήνουν επιμελώς στο σκοτάδι. Με τη διαίσθησή της να φωνάζει ότι όλοι γύρω της λένε ψέματα, θα πρέπει να συμπληρώσει το παζλ του ατυχήματος πριν χάσει μια για πάντα την ταυτότητά της.
THE BARBARIANS
O Arne Nolting και ο Jan-Martin Scharf ήταν δύο εκ των σεναριογράφων πίσω από το επιτυχημένο, γερμανικό ‘Valley’. Ένα νεο-νουάρ, Lynchικό show γύρω από έναν αστυνομικό που ξυπνά με αμνησία σε μια άγνωστη κωμόπολη. Η σειρά τα πήγε τέλεια και προχώρησαν μαζί στο εξίσου πετυχημένο ‘Wilsberg’, ενώ ο Nolting είχε γράψει στο παρελθόν και πολλά από τα σενάρια του ‘Last Cop’ – της μεγαλύτερης crime σειράς του δικτύου SAT.1.
Στο ‘Barbarians’ οι δυο τους θα ασχοληθούν με τη διάσημη μάχη του Δάσους Teutoburg, όπου γερμανικά φύλα σταμάτησαν την εξάπλωση της Ρωμαϊκής Αυτοκρατορίας. Αυτή η αιματηρή σύρραξη θα δεθεί στη σειρά με τη μοίρα τριών ανθρώπων που θα περάσουν από την αθωότητα στην ενοχή, από την αφοσίωση στην προδοσία και από την αγάπη στο μίσος.
ΧΩΡΙΣ ΤΙΤΛΟ (1787)
Η εναλλακτική ιστορία, το ‘τι θα συνέβαινε αν’ συγκεκριμένα γεγονότα του κόσμου μας είχαν διαφορετική εξέλιξη, μάς έχει δώσει αγαπημένα βιβλία, σειρές που έχουν εμπνευστεί απ’ αυτά (‘Man in the High Castle’, ‘11/22/63’) και το πιο πρόσφατο ‘1983’ του Netflix που οραματίζεται την Πολωνία του 21ου αιώνα αν δεν είχε πέσει ποτέ το Σιδηρούν Παραπέτασμα. Τώρα ετοιμάζεται να μπει σε παραγωγή ένα νέο δράμα εποχής που θα αποδιοργανώσει τη Γαλλική Επανάσταση.
Η σειρά τοποθετείται το 1787, δύο χρόνια πριν τα γεγονότα που άλλαξαν την Ευρώπη. Εκεί ο Joseph Guillotin, ο μελλοντικός εφευρέτης της γκιλοτίνας, θα ερευνήσει μια σειρά φόνων και θα ανακαλύψει έναν άγνωστο ιό. Αυτός θα ονομαστεί Blue Blood γιατί θα αρχίσει να εξαπλώνεται στη γαλλική αριστοκρατία, με τα συμπτώματά του να οδηγούν τους ασθενείς σε φόνους απλών ανθρώπων. Σύντομα θα αρχίσουν εξεγέρσεις.
PARIS EST UNE FÊTE
H καταδικασμένη να αποτύχει ιστορία αγάπης στο ‘Paris Est Une Fête’ είναι προϊόν σεναρίου. Το φόντο που την πλαισιώνει κάθε φορά στους δρόμους του Παρισιού είναι η πραγματικότητα.
Ο σεναριογράφος Paul Saisset και η σκηνοθέτιδα Élisabeth Vogler γύριζαν την ταινία τους με πρωταγωνίστρια την Noémie Schmidt (Versailles) από το 2014 ως το 2017, με την αφήγηση να συμβαίνει εξ ολοκλήρου ταυτόχρονα με αληθινά γεγονότα, όπως η πορεία του ‘15 για το Charlie Hebdo. «Το Παρίσι είναι ένα πάρτι, αλλά πολλές φορές ένα απαίσιο πάρτι» για τον Saisset. Μαζί με τη Vogler βρήκαν πώς να αποτυπώσουν ακριβώς αυτό καλύτερα.
Όταν έψαχναν μέσω καμπάνιας στο Kickstarter τη χρηματοδότηση για το post-production τους, το Netflix χτύπησε την πόρτα. Είναι η μοναδική ταινία μυθοπλασίας της λίστας γιατί από όσες μη αγγλόφωνες μαγειρεύονται αυτή τη στιγμή, είναι η αυτή που μας τράβηξε αμέσως την προσοχή.
SOLIDARITE
Ο Stephane de Freitas είχε εντυπωσιάσει στα βραβεία Σεζάρ το 2016 με το ντοκιμαντέρ ‘Speak Up’ (A Voix Haute). Τότε είχε ακολουθήσει μία ομάδα φοιτητών που είχαν πάρει μέρος σε διαγωνισμό δημοσίου λόγου. Ένα όχι και τόσο πιασάρικο θέμα σε πρώτη ανάγνωση ομολογουμένως και άσε που πόσες φορές έχουμε δει νέους ανθρώπους να κυνηγούν τα όριά τους στην οθόνη; Μόνο που εκείνοι οι φοιτητές δεν ήταν με την πρώτη ματιά οι εύγλωττοι Γάλλοι ομιλητές που είδαμε τελικά. Ένας τους υπήρξε άστεγος, ένας άλλος περπατά 12 μίλια την ημέρα για να φτάσει στο σχολείο από την καλύβα του στο δάσος, μία τρίτη είναι Μουσουλμάνα φεμινίστρια στη Γαλλία της Λεπέν.
Όπως και τότε, έτσι και στο ‘Solidarite’ ο de Freitas θα δώσει τον λόγο σε καθημερινούς ήρωες. Πέντε άνδρες και γυναίκες που έχουν γίνει σύμβολα αντοχής και ελπίδας για την ανθρωπότητα. Περισσότερα σύντομα.