Οι θεατρικές παραστάσεις που θα δούμε το καλοκαίρι στη Χαλκίδα

Η υγειονομική κρίση αποτελεί ίσως την πιο πρωτόγνωρα δύσκολη συγκυρία που έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια το θέατρο, μια τέχνη ζωντανή που βασίζεται ή καλύτερα ορίζεται από τη σχέση των…

Η υγειονομική κρίση αποτελεί ίσως την πιο πρωτόγνωρα δύσκολη συγκυρία που έχει βιώσει τα τελευταία χρόνια το θέατρο, μια τέχνη ζωντανή που βασίζεται ή καλύτερα ορίζεται από τη σχέση των συντελεστών μιας παράστασης και του κοινού. O φόβος της πανδημίας του κορονοϊού οδήγησε στην υιοθέτηση μέτρων για την προστασία των θεατών που απαιτούν πληρότητα 40% ακόμη και στους ανοιχτούς χώρους. Για αυτό τον λόγο επικρατεί ένα μούδιασμα στο θερινό θεατρικό μέτωπο και ελάχιστοι παραγωγοί επενδύουν σε νέες παραστάσεις ή σε περιοδείες στα ανοιχτά θέατρα.

Αρκετοί είναι όμως αυτοί οι οποίοι δεν το βάζουν κάτω και θα επενδύσουν και θα δούμε θεατρικές παραστάσεις και περιοδείες το φετινό καλοκαίρι. Ειδικότερα, για την πόλη της Χαλκίδας, η οποία διψάει για πολιτιστικές δράσεις, τις οποίες παλαιότερα έβλεπε με το σταγονόμετρο, οι επιλογές που υπάρχουν για το φετινό καλοκαίρι είναι αρκετές και παρουσιάζουν εξαιρετικό ενδιαφέρον.

To GHETTO MAGAZINE συγκέντρωσε και σας παρουσιάζει όλες τις θεατρικές παραστάσεις που έχουν ανακοινωθεί μέχρι στιγμής να ανέβουν το καλοκαίρι, τις ημερομηνίες και τους συντελεστές τους. Να σημειώσουμε πως το GHETTO στέκεται αρωγός στην ανάδειξη του πολιτισμού της Χαλκίδας αλλά και στις πολιτιστικές δράσεις και για αυτό τον λόγο είναι χορηγός επικοινωνίας στην πλειοψηφία των παραστάσεων που θα λάβουν χώρα στη Χαλκίδα.

 

Ιούλιος

Ο Κήπος

Πέμπτη 9/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Ο Μπάρι, βετεράνος του Βιετνάμ και οικοδόμος τώρα στο επάγγελμα, αναρρώνει μετά από εγχείρηση στο γόνατό του όταν ξαφνικά εμφανίζεται στο σπίτι του η Λουίζ. Καθώς πρέπει, άψογη επαγγελματίας και με ποιητικές ανησυχίες, έχει προσληφθεί από τον ανιψιό της πρώην γυναίκας του Μπάρι για να τον φροντίζει. Ο άξεστος χαρακτήρας του την τρέπει σε άτακτη φυγή όμως η συνέχεια τούτης της γνωριμίας κάθε άλλο παρά αναμενόμενη αποδεικνύεται. Ο Μπάρι δείχνει αποφασισμένος να γίνει καλύτερος άνθρωπος ενώ η Λουίζ, στο πρόσωπο του, θα αναζητήσει απεγνωσμένα τη βοήθεια.

Δύο μοναχικοί άνθρωποι συναντιούνται σε μια προσπάθεια να γεφυρώσουν δύο εντελώς διαφορετικούς κόσμους και να βρουν, ο καθένας με τον τρόπο του, τη σωτηρία. Η διαδρομή που πρέπει να διανύσουν είναι μεγάλη.

Πρωταγωνιστούν
Στέλιος Μάινας και Κάτια Σπερελάκη

Συντελεστές
Σκηνοθεσία: Δημήτρης Μυλωνάς — Φωτισμοί: Γιώργος Αγιαννίτης – Σκηνικά-Κοστούμια: Λήδα Σπερελάκη – Αγγελική Αθανασιάδου – Βοηθός Σκηνοθέτη: Βίκη Παναγιωτοπούλου
B΄ Βοηθός Σκηνοθέτη: Xρήστος Καρανικόλας
Φωτογραφίες: Πάτροκλος Σκαφίδας
Επιμέλεια Κίνησης και Χορογραφίες: Χρυσηίς Λιατζιβίρη

 

Θέατρο Σκιών Καραγκιόζη του Κώστα Σπυρόπουλου 

Δευτέρα 13/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Ο Κώστας Σπυρόπουλος γιος και μαθητής του παλιότερου εν ζωή καραγκιοζοπαίχτη, Θανάση Σπυρόπουλου, παρουσιάζει στη Χαλκίδα την τέχνη του αυθεντικού Θεάτρου Σκιών Καραγκιόζη.

 

Αρκάς, Η Ζωή Μετά

Τρίτη 14/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Οι ξεκαρδιστικές ιστορίες του Αρκά σε καλοκαιρινή περιοδεία.

Ο Θανάσης Βισκαδουράκης, ο Γιώργος Γιαννόπουλος, η Σοφία Βογιατζάκη, ο Πέτρος Μπουσουλόπουλος, ο Χρήστος Τριπόδης και ο Δημήτρης Αγοράς που υπογράφει τόσο την θεατρική διασκευή όσο και την σκηνοθεσία, ώς σύγχρονοι ήρωες του ΑΡΚΑ θα ξεπηδήσουν και θα ζωντανέψουν μέσα από τις νέες σελίδες των κόμικς, για να φέρουν λυτρωτικά γέλιο στα χείλη κάθε πικραμένου αλλά και στα χείλη όλων των θεατών που θα απολαύσουν την παράσταση τόσο στο κλεινόν άστυ όσο και κατά την διάρκεια των καλοκαιρινών τους διακοπών.

Για να σας βάλουμε λίγο στο κλίμα..

«Ο Μπαμπάς Σπουργίτης προσπαθεί να ξεπεράσει την προδοσία της σπουργιτίνας, να βρει καινούργια σύντροφο και να χαλιναγωγήσει το “τέρας” που έχει για γιο. Ο Ισοβίτης βρίσκει παρηγοριά στο μοναδικό πλάσμα που του προσφέρει τη φιλία του με το αζημίωτο, τον βρωμερό ποντικό Μοντεχρήστο, ενώ ο Θανατοποινίτης γράφει την αυτοβιογραφία του περιμένοντας χάρη. Τέλος, στην κόλαση και στον παράδεισο τα πράγματα δεν είναι έτσι όπως μας τα είπαν. Ζωή μετά υπάρχει, αλλά κάτι μας θυμίζει από τα πριν»

Στην παράσταση “Η Ζωή Μετά”, τα κείμενα και οι χαρακτήρες του αγαπημένου σκιτσογράφου ζωντανεύουν, σχολιάζοντας με πολύ χιούμορ και με λιτό αλλά καυστικό τρόπο την καθημερινότητα του σύγχρονου Έλληνα, τις ανθρώπινες σχέσεις, τους φόβους, τους πόθους και τις μεταφυσικές του ανησυχίες. Μια παράσταση που απευθύνεται με τόλμη σε όλους όσοι αγαπούν τον ΑΡΚΑ και δε φοβούνται να κοιτάξουν με σαρκασμό το πρόσωπό τους στον καθρέφτη.

Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE 

 

Μαύρη Σαμπούκα

Σάββατο 18/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Ο Χαλκιδέος Τόλης Παπαδημητρίου, υπογράφει σκηνοθετικά την κωμωδία του «Μαύρη Σαμπούκα» κι έρχεται – για 4η Χρονιά – να «ανατινάξει» το Θέατρο Αθήναιον Με «όπλο» τον ξέφρενο ρυθμό, «σκανδάλη» την έξυπνη ατάκα, «μπαρούτι» τους 2 ακραίους χαρακτήρες και «δυναμίτη» το γέλιο η «Μαύρη Σαμπούκα» είναι μια κωμωδία-σφαίρα που σας υπόσχεται την πιο ξεκαρδιστική «έκρηξη».

Λίγα λόγια για το έργο…
Κουρούπας – ένας ταξιτζής απο τις Κουκουβάουνες- μπαίνει κατα λάθος στο σπίτι του πάμπλουτου μουσικοσυνθέτη Διονύσιου Αβέρωφ με σκοπό να τον κλέψει. Το μεγάλο πρόβλημα όμως ξεκινάει όταν εμφανισθεί ο συνεργός του Βλάση, ο Μήτσος. Μόλις ο Διονύσιος τον αντιληφθεί…αλλά αυτό καλύτερα να το δείτε!

Παίζουν:
Στο ρόλο του Βλάση Κουρούπα ο Τόλης Παπαδημητρίου
Στο ρόλο του Διονύσιου Αβέρωφ ο Αντώνης Στάμος
Ανάργυρος Βαζαίος, Δώρα Λουκίσα
Σκηνοθεσία: Τόλης Παπαδημητρίου
Βοηθ.Σκηνοθ.: Ζέτα Λιάλιου
Σκηνικά-Κοστούμια: Νίκη Δημητρίου
Φωτισμοί: Κλαίρη Ζουμπεράκη
Graphics: Άννα Μαυροειδή
Μουσ. Επιμέλεια: Τόλης Παπαδημητρίου

 

Με δύναμη από την Κηφισιά

Κυριακή 19/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Το Θέατρο Περι-Τεχνών παρουσιάζει την θεατρική παράσταση “Με δύναμη από την Κηφισιά”.Τέσσερις γυναίκες, ένα σαλόνι, πολλές εξαρτήσεις, ένα υποθετικό ταξίδι και μια βαλίτσα γεμάτη όνειρα κι ελπίδες. Αυτά είναι τα στοιχεία που συνθέτουν το αριστούργημα του Δημήτρη Κεχαΐδη και της Ελένης Χαβιαρά, «Με δύναμη από την Κηφισιά». Ένα έργο που ακροβατεί ανάμεσα στην κωμωδία και το δράμα, αντικατοπτρίζοντας τη σύγχρονη ζωή, τη μοναξιά, τους φόβους και την έντονη επιθυμία του ανθρώπου για ζωή. Τα όρια ανάμεσα στην πραγματικότητα και τη φαντασία, την κωμωδία και το δράμα, θαμπώνουν. Μέσα από κωμικοτραγικές καταστάσεις και ξεκαρδιστικούς διαλόγους με κύριο θέμα συζήτησης τους άνδρες… παρέα με πολύ αλκοόλ, τσιγάρα και ηρεμιστικά ξετυλίγεται η ζωή αυτών των γυναικών, οι οποίες προσπαθώντας να βρουν τη δύναμη να δραπετεύσουν από το παρελθόν τους, καταλήγουν να πέφτουν με φόρα πάνω του.

Διανομή
Πέρη Καραμούζη – Αλέκα
Ευτυχία Ντούπη – Φωτεινή
Ελεάνα Κεσκίνη – Μάρω
Ελένη Κόλλα – Ηλέκτρα

Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE 

 

Βάκχες, του Ευριπίδη

Κυριακή 19/7 Θέατρο Αυλιδείας Αρτέμιδος / Χαλκίδα – Στα πλαίσια του 4ου bioMechanical festival, που ξεκινάει στις 18 Ιουλίου

 

Μία all star ομάδα συντελεστών και ένας εκλεκτός θίασος πολυβραβευμένων ηθοποιών φέρνουν μία εναλλακτική ανάγνωση των Βακχών στο προσκήνιο.

Ο θεός Διόνυσος φθάνει με ανθρώπινη μορφή στη Θήβα, πατρίδα της μητέρας του Σεμέλης, μαζί με τις Βάκχες που τον λατρεύουν για να επιβάλει τη λατρεία του. Ο εξάδελφός του Πενθέας, γιος της Αγαύης και ασκών την εξουσία στην πόλη, προσπαθεί να παρεμποδίσει τη νεόφερτη λατρεία, καταδιώκοντας τις μεταμορφωμένες από το θεό σε μαινάδες γυναίκες της Θήβας και συλλαμβάνοντας τον «μυστηριώδη ξένο» ως λάγνο διαφθορέα τους. Η απόφασή του να μεταμφιεστεί σε γυναίκα για να τις κατασκοπεύσει σε ώρα έκστασης στον Κιθαιρώνα αποβαίνει μοιραία, αφού τον αντιλαμβάνονται και τον διαμελίζουν. Στις φρικαλεότητες πρωταγωνιστεί η ίδια του η μητέρα, που επιστρέφει στη Θήβα κρατώντας το κεφάλι του και νομίζοντας ότι έχει σφάξει ένα λιοντάρι…

Οι Βάκχες του Ευριπίδη σε σκηνοθεσία του Χρήστου Σουγάρη, βραβευμένου με Κάρολος Κουν, αποκτούν μία άλλη διάσταση, ακόμη και χωροταξικά.

Συντελεστές
Μετάφραση: Θεόδωρος Στεφανόπουλος Σκηνοθεσία: Χρήστος Σουγάρης Μουσική: Στέφανος Κορκολής Σκηνικά – Κουστούμια: Αριστοτέλης Καρανάνος – Αλεξάνδρα Σιάφκου Κίνηση: Στέφανι Τσάκωνα
Φωτισμοί: Γιάννης Δρακουλαράκος Βοηθός Σκηνοθέτη: Νικόλας Ιωακειμίδης

Διανομή
Διόνυσος: Γιώργος Κοψιδάς
Τειρεσίας: Νίκος Καρδώνης
Κάδμος: Δημήτρης Ήμελλος
Πενθέας: Στάθης Κόικας
Θεράπων: Κρις Ραντάνοφ
Α΄ Άγγελος: Χριστόδουλος Στυλιανού
Β΄ Άγγελος: Μανώλης Μαυροματάκης
Αγαύη: Νίκη Σερέτη

Βάκχες: Μυρτώ Αλικάκη, Μαρίζα Τσάρη, Γωγώ Καρτσάνα, Ηλέκτρα Σαρρή, Ξένια Ντάνια, Δέσποινα Μαρία Μαρτσέκη

Γυναίκα: Ρούλα Πατεράκη
Άνδρας: Κώστας Λάσκος
Τυμπανιστής: Άρης Καλλέργης

Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE

 

Αντιγόνη, του Σοφοκλή

Δευτέρα 20/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Η Θήβα, όπου βασίλευε η γενιά των Λαβδακιδών, βρίσκεται σε κατάσταση δεινής πολιτικής κρίσης. Οι δυο γιοι του τελευταίου βασιλιά, του Οιδίποδα, που χάθηκε χτυπημένος από τη βαριά κατάρα που κατατρύχει τους Λαβδακίδες, συγκρούονται για τη διαδοχή. Και, ενώ ο Ετεοκλής μένει να κυβερνά τη Θήβα, ο Πολυνείκης, εξόριστος, ξεσηκώνει στρατό από το Άργος για να επιτεθεί στην πόλη. Η επίθεση αποτυγχάνει, αλλά στη μάχη ο Ετεοκλής και ο Πολυνείκης αλληλοσκοτώνονται. Δεν απομένουν πλέον στη ζωή παρά οι δυο κόρες του Οιδίποδα, η Αντιγόνη και η Ισμήνη, τελευταίοι κρίκοι της αλυσίδας των Λαβδακιδών.

Η τραγωδία ξεκινά την αυγή μετά τη νίκη των Θηβαίων. Ο Κρέοντας, που έχει αναλάβει τώρα την εξουσία ως στενότερος συγγενής των γιων του Οιδίποδα, διατάζει να μείνει άταφος ο Πολυνείκης, ως προδότης της πατρίδας του, και ορίζει ποινή θανάτου εναντίον οποιουδήποτε παραβάτη της διαταγής του.

Η Αντιγόνη εξεγείρεται εναντίον της σκληρής προσταγής, που καταστρατηγεί τους άγραφους νόμους που προστατεύουν τους νεκρούς και προσβάλλει το ιερό αίσθημα της αδελφικής αγάπης, και αψηφώντας τον κίνδυνο επιχειρεί να θάψει τον αδελφό της. Αυτός ο αγώνας ανάμεσα στην Αντιγόνη και τον Κρέοντα για το νεκρό σώμα του Πολυνείκη, συμπυκνώνει όλες τις εγγενείς στην ανθρώπινη κατάσταση συγκρούσεις (αρσενικού & θηλυκού, παλαιού & νέου, ιδιωτικού & κοινωνικού, δίκαιου & νόμιμου, ύπαρξης & θνητότητας, ανθρώπινου & θείου). Η Αντιγόνη συλλαμβάνεται και καταδικάζεται από τον Κρέοντα σε θάνατο. Ωστόσο, από τη στιγμή που ξεστομίζει τη θανατική της καταδίκη, ο Κρέων βαδίζει ήδη στον δρόμο που οδηγεί προς την καταστροφή του.

Σκηνοθεσία
Θέμης Μουμουλίδης

Ερμηνεύουν
Ιωάννα Παππά, Γιώργος Χρυσοστόμου, Λουκία Μιχαλοπούλου, Μάνος Καρατζογιάννης, Χριστίνα Χειλά Φαμέλη, Δημήτρης Σαμόλης.

Σκηνικό: Θέμης Μουμουλίδης. Κοστούμια: Παναγιώτα Κοκκορού. Μουσική: Σταύρος Γασπαράτος.

Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE

 

Η λίμνη των Κύκνων

Τρίτη 21/7 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Η Αθηναϊκή Παιδική Σκηνή παρουσιάζει την παιδική θεατρική παράσταση ‘’Η ΛΙΜΝΗ ΤΩΝ ΚΥΚΝΩΝ’’ – Το παραμύθι των παραμυθιών” των Βασίλι Γκέλτσερ, Βλαντιμίρ Μπεκίτσεφ & μουσική Πιότρ Ίλιτς Τσαϊκόφσκι – Παιδική θεατρική παράσταση σε σκηνοθεσία Δημήτρη Παπαϊωάννου, χορογραφίες Δήμητρας Παγκάλου και σκηνοθετική επιμέλεια Αλέξανδρου Φιλιππόπουλου με τους ηθοποιούς Αδαμοπούλου Π., Γερωνυμάκη Μ., Κοντό Α., Λάλου Κ., Παγκάλου Δ., Τσελίκη Μ., Χονδρογιάννη Ε., Χρύσανθου Δ. και στο ρόλο του Τριβελίνου τον Αλέξανδρο Φιλιππόπουλο.

Η Λίμνη των Κύκνων μας ταξιδεύει στο όνειρο, στις φεγγαρόπετρες νυχτιές, στο χώρο της μαγείας και των ξωτικών. Η παραμυθένια ατμόσφαιρα του έργου μας οδηγεί μικρούς και μεγάλους, πίσω στην αθωότητα. Κεντρικό θέμα της ιστορίας είναι η αγάπη του νεαρού πρίγκιπα Ζίγκφριντ και της όμορφης πριγκίπισσας Οντέντ. Στην πριγκίπισσα έχει κάνει μάγια ο κακός μάγος Φον Ρόμπαρντ . Κάθε μέρα μεταμορφώνεται σε κύκνο και παίρνει την αληθινή της μορφή μόνο την νύχτα . Τα μάγια θα λυθούν και η Οντέντ θα λυτρωθεί αν βρεθεί κάποιος να την αγαπήσει πιο πολύ και από την ιδία του την ζωή. Η αγνή αγάπη νικάει πάντοτε τον κακό.

 

Αθηναίων Πολιτεία

30/7 Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας «Αρέθουσα»
31/7 Αρχαιολογικός χώρος Ερέτριας

Ο Ηρόδοτος διαδέχεται τον Θουκυδίδη. Ο Αριστοτέλης εναλλάσσεται με τον Πλούταρχο και τον Διογένη Λαέρτιο. Αποσπάσματα από κορυφαία έργα, ιστορικές-αρχαιολογικές πηγές (επιγραφές, αρχαιολογικά κείμενα) και ψηφίδες από το παρελθόν ανασυνθέτουν σε επεισοδιακή μορφή την περιπετειώδη πορεία του αθηναϊκού πολιτεύματος προς τη Δημοκρατία (7ος-6ος αι. π.Χ.). Ο Βασίλης Παπαβασιλείου σκηνοθετεί αυτή την πολύ ενδιαφέρουσα ανθολόγηση κειμένων της αρχαίας ιστοριογραφίας υπό τον τίτλο Αθηναίων Πολιτεία.

Στην πραγματικότητα, πρόκειται για πέντε αυτοτελή αφηγηματικά «ιστορήματα», διασκευασμένα σε δραματική μορφή και για θεατρική απόδοση, τα οποία ενώνονται θεματολογικά σε ένα ενιαίο ιστορικό-πολιτικό διακείμενο.

Τα κεφάλαια ανα-διηγούνται ιστορίες όπως το Κυλώνειο Άγος (τη σειρά από δεινοπαθήματα και θεομηνίες που έπληξαν την αρχαία Αθήνα και αποδόθηκαν στην οργή των θεών για τη σφαγή των οπαδών του Κύλωνα), η δραστική και τολμηρή νομοθεσία του σοφού Σόλωνα, η στυγνή τυραννία του Πεισίστρατου και των Πεισιστρατιδών, οι κοινωνικές μεταρρυθμίσεις του Κλεισθένη κ.ά. Οι ιστορίες αυτές παρουσιάζονται για πρώτη φορά σε θεατρική μορφή σε σημαίνοντες αρχαιολογικούς τόπους και μουσεία, προφανώς ιδεώδη για τη συγκεκριμένη πρόταση «θέατρα».

Συντελεστές
Μετάφραση – διασκευή: Γιάννης Λιγνάδης
Ιστορική τεκμηρίωση – επιμέλεια: Ανδρονίκη Μακρή
Σκηνοθεσία: Βασίλης Παπαβασιλείου
Κοστούμια – βοηθός σκηνοθέτη: Νικολέτα Φιλόσογλου
Κίνηση: Ερμής Μαλκότσης

Παίζουν:  Αλεξάνδρα Αϊδίνη, Μάνος Βαβαδάκης, Κώστας Κοράκης, Άγγελος Μπούρας, Κατερίνα Πατσιάνη

 

Αύγουστος

Η Πόρνη από Πάνω

Σάββατο 8/8 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Ο θεατρικός μονόλογος του Αντώνη Τσιπιανίτη «Η πόρνη από πάνω» με την Κατερίνα Διδασκάλου σε σκηνοθεσία του Σταμάτη Πατρώνη. Η παράσταση που έχει αποσπάσει τις καλύτερες κριτικές από κοινό και κριτικούς περιοδεία για λίγες μόνο παραστάσεις.

Η Ερατώ -η νοικοκυρά από κάτω- μιλάει για τον έρωτα, την απόρριψη, την προδοσία, τη βαναυσότητα σε βάρος των γυναικών, τους διεφθαρμένους δημόσιους λειτουργούς, την έλλειψη αυτοεκτίμησης. Με υπομονή και στωικότητα ζει στο περιθώριο, μέχρι την ημέρα που στο από πάνω διαμέρισμα μετακομίζει μια πόρνη. Και τότε…‘’

Η Κατερίνα Διδασκάλου, αναπολώντας τη ζωή της Ερατούς, πλημμυρίζει κυριολεκτικά τη σκηνή παίζοντας ταυτόχρονα με απίστευτη ευκολία όλους τους χαρακτήρες που έπαιξαν ρόλο στη ζωή της ηρωίδας. ‘Ένα μοναδικό ρεσιτάλ ηθοποιίας που μας ταξιδεύει για 90 λεπτά από το γέλιο στη συγκίνηση, παραμένοντας κάθε στιγμή στην πραγματικότητα για να οδηγήσει σε ένα τέλος έκπληξη.

 

Οιδίπους

Τρίτη 11/8 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Σημείωμα σκηνοθέτη
“Η παράσταση επιχειρεί να μελετήσει την εσωτερική δαιδαλώδη διαδρομή του Οιδίποδα
Τρεις αφηγητές ανασύρουν επί σκηνής την ιστορία του Οιδίποδα, του ανθρώπου που ήταν μοιραίο να φτάσει στην γνώση και σε όλη την οδύνη που αυτή επιφέρει. Σε ένα νεκρικό τοπίο, ένα τοπίο λοιμού, ο Οιδίπους- βασιλιάς της Θήβας , επιχειρεί να μάθει την αιτία της «αρρώστιας», την αιτία που όλος ο λαός του «νοσεί». Η διαδικασία αυτής της έρευνας οδηγεί στην επώδυνη απάντηση. Η αρρώστια είναι ο ίδιος.

Οι τρείς ηθοποιοί στήνουν ένα κρίσιμο «παιχνίδι» στο οποία ανά πάσα στιγμή παρακολουθούν και αναπαριστούν όλη τη διαδρομή του Οιδίποδα προς τη γνώση, τη δυσκολία που έχει η ομολογία της γνώσης , και την αντίσταση του ανθρώπινου όντος να γνωρίσει ολοκληρωτικά τον εαυτό του. Στο έργο του Σοφοκλή όλα τα πρόσωπα είναι ταυτόχρονα θύτες και θύματα, άγιοι και αμαρτωλοί, συνειδητοί και ασυνείδητοι . Οι τρεις υποκριτές εναλλάσσοντας ρόλους, διογκώντας στιγμές, βουτώντας στο ασυνείδητο των προσώπων του Σοφοκλή ( με πολύτιμο αρωγό τις αφηγήσεις από το σενάριο του Παζολίνι) συνθέτουν ενώπιον μας τον άνθρωπο που ξεκινάει ως σωτήρας και καταλήγει ως «άθλιο συντρίμμι», ως « τυφλός ζητιάνος και προφήτης».

Μια «ψιθυριστή» παράσταση που επιχειρεί να αναμοχλεύσει την εσωτερική διαδρομή των προσώπων και να αποκαλύψει την οδύνη που συνθέτουν ερήμην τους. Μια βουτιά στο υποσυνείδητο, σε μια μνήμη/ σε μια γνώση που ενυπάρχει μέσα μας και που παλεύουμε αενάως να μην δούμε.

Η παράσταση αποτελεί μια συνέχεια της έρευνας που αρχίσαμε με τη Θεοδώρα Καπράλου με τη «Μήδεια» του Ευριπίδη ( Φεστιβάλ Αθηνών και Επιδαύρου 2017), που σκοπό έχει να ψηλαφήσει τους «τραγικούς ήρωες» από απόσταση αναπνοής και να διερευνήσει τις άλεκτες περιοχές που ενυπάρχουν στα επιχειρήματα τους.”

Παίζουν:
Μιχάλης Σαράντης
Μαρία Κεχαγιόγλου
Κωνσταντίνος Αβαρικιώτης
Μετάφραση (Οιδίποδα του Σοφοκλή): Μίνως Βολανάκης
Μετάφραση (Οιδίποδα του Παζολίνι): Δημήτρης Αρβανιτάκης
Διασκευή: Θεοδώρα Καπράλου
Σκηνοθεσία- διαμόρφωση σκηνικού χώρου: Δημήτρης Καραντζάς
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Γιώργος Πούλιος
Φωτογραφίες & εικαστικό αφίσας: Γκέλυ Καλαμπάκα

 

Έλμερ ο Παρδαλός Ελέφαντας

Παρασκευή 21/8  Θέατρο Ορέστης Μακρής 

Η επίσημη θεατρική διασκευή του Έλμερ του Παρδαλού Ελέφαντα είναι εμπνευσμένη από τα παιδικά βιβλία του Ντέιβιντ Μακ Κι, σε έκδοση της Andersen Press (από το 1989) και περιέχει όλα τα εκπαιδευτικά νοήματα σύμφωνα με τις αξίες που εκπροσωπεί ο Έλμερ. Η παράσταση είναι η Ελληνική προσέγγιση των χαρακτήρων των βιβλίων με πρωτότυπο σενάριο, στίχους, μουσική, σκηνικά, τρισδιάστατες κούκλες και κοστούμια.

Το μότο μας!
«Κι αν όλοι μας δεν μοιάζουμε
Είναι για να ταιριάζουμε
Ο καθένας διαφορετικός!»

Συντελεστές:

Κείμενα και Στίχοι: Παύλος Μητσόπουλος
Σκηνοθεσία: Ιωάννα Γεωργαντά
Σκηνογραφία & Κατασκευή σκηνικού: Μαγδαληνή Σίγα
Βοηθός σκηνογράφου: Έλλη Ναλμπάντη
Μουσική: Μάριος Αποστολακούλης
Φωνητική διδασκαλία: Στελλίνα Βογιατζή
Κοστούμια: Δήμητρα Γιοβάνη
Σχεδιασμός-Επιμέλεια κούκλας: Δήμητρα Γιοβάνη
Κατασκευαστική ομάδα κούκλας: Δήμητρα Γιοβάνη, Λίζα Ψωμιάδου, Χαρά Αργυρούδη
Φωτισμός: Τρύφωνας Κεχαγιάς
Video/Φωτογραφίες: Παναγιώτης Πέτρου
Σχεδιασμός Γραφικών: Κλέον Ζησιμόπουλος
Βοηθός: Ανδριάνα Νίκλη

 

Αχ Έρωτα

Σάββατο 29/8 Θέατρο Ορέστης Μακρής

Μία παράσταση- σύνθεση τεσσάρων έργων του μεγάλου ποιητή και δραματουργού Φεδερίκο Γκαρθία ΛΟΡΚΑ. Την τριλογία του «Ματωμένος Γάμος», «Γέρμα» και «Το σπίτι της Μπερνάντα Άλμπα», μαζί με την λαϊκή κωμωδία «Η Θαυμαστή Μπαλωματού», που υπογραμμίζεται με την μουσική μερικών εκ των σημαντικότερων δημιουργών της Ελλάδας, όπως οι Μ. Χατζιδάκις, Μ. Θεοδωράκης, Σ. Ξαρχάκος, Χ. Λεοντής και Γ. Γλέζος.

«Αχ Έρωτα…!». Ο άνθρωπος μπροστά στις πραγματικότητες που τον τυλίγουν: τη Φύση, τον Έρωτα, την Ζωή και τον Θάνατο! Ένα σεργιάνι στα σοκάκια της Σεβίλιας και της Γρανάδας, που άλλοτε τα φωτίζει ο ήλιος και άλλοτε τα σκοτεινιάζει ο θάνατος. Αλλά πάντα έρχεται το τραγούδι. Παθιασμένο, λυπητερό, ρομαντικό, παιχνιδιάρικο, γιορταστικό. Όπως ο Έρωτας.

Μία παράσταση – σύνθεση όλων των τεχνών με οδηγό ένα συγγραφέα που σε όλες τις τέχνες εντρυφούσε, για να τραγουδήσει τον Έρωτα και τον Άνθρωπο, όπως τον πλησίασε, τον παρατήρησε και τον αγάπησε.

Η Ελλάδα είναι η χώρα που ανάμεσα σε τόσα άλλα, γέννησε και το Θέατρο. Δεν είναι λοιπόν δυνατόν να το στερηθεί, αυτό το καλοκαίρι. Το θέατρο έχει τη μαγική δύναμη να εκμηδενίζει τις αποστάσεις, να μας ταξιδεύει στα πέρατα του κόσμου, σε άλλες εποχές, περασμένες ή σε εποχές που δεν έχουν έρθει ακόμη, χωρίς να σηκωθούμε καν από τη θέση μας. Σε αυτή τη δύσκολη συγκυρία, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης αισθάνεται υποχρεωμένο να αφουγκραστεί αυτό που κάποτε έγραψε ο Λόρκα στο φίλο του Σαλβαδόρ Νταλί «Ένα καλό θέατρο μπορεί να αλλάξει την ευαισθησία του λαού και ένα θέατρο εξαρθρωμένο, μπορεί να εξαχρειώσει ένα έθνος».

Μπορεί, λοιπόν, αυτό το καλοκαίρι να κρατάμε αποστάσεις, ωστόσο το θέατρο πάντα μας φέρνει κοντά και οι καρδιές μας θα είναι πάντα αγκαλιασμένες ακόμη κι όταν τα σώματά μας βρίσκονται σε απόσταση ενάμιση μέτρου. Γιατί, όπως λέει ο Μικρός Πρίγκιπας: «Δε βλέπουμε καλά, παρά με την καρδιά μας. Το ουσιαστικό είναι αόρατο για τα μάτια», (Αντουάν ντε Σαιντ Εξυπερύ).

Κάτω από τη σκηνοθετική μπαγκέτα της Νανάς Νικολάου, που υπογράφει και την επιμέλεια των κειμένων, ένας θίασος εκλεκτών πρωταγωνιστών που αποτελείται από τους Νάντια Μπουλέ και Παναγιώτη Πετράκη, με τις θεσπέσιες φωνές τους και τους Γιάννη Καλατζόπουλο, Δήμητρα Στογιάννη, Χρήστο Ντόβα, Πελαγία Αγγελίδου, Έφη Σισμανίδου, Δημήτρη Συνδουκά και στο πιάνο τον Κωνσταντίνο Κωτούλα, το ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Κοζάνης θα μας πάει μια βόλτα στις γειτονιές που περπάτησε, εμπνεύστηκε και συνέθεσε ο Φ. Γκ. Λόρκα τα σπουδαία έργα του. Με σκηνικά της Μαίρης Τσαγκάρη, χορογραφίες της Αρετής Μώκαλη και φωτισμούς της Μελίνας Μάσχα.

Χορηγός Επικοινωνίας: GHETTO MAGAZINE

 

Σπουδαία Ερείπια:Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών

15/9 Αρχαιολογικό Μουσείο Χαλκίδας (Αρέθουσα)

Τρεις αιώνες περιηγήσεων, καταγεγραμμένων αναμνήσεων, πολύτιμων σημειώσεων. Εννέα ταξιδιώτες-περιηγητές μας δείχνουν τον δρόμο που βάδισαν και μας ζητούν να «ακολουθήσουμε» τα βήματά τους. Ξεκινώντας από το φαντασιακό ταξίδι του Φενελόν στην Ελλάδα του 16ου αιώνα και τελειώνοντας κοντά στον 19ο αιώνα με τις αφηγήσεις του Σατωβριάνδου, της Φρεντρίκα Μπρέμερ, της Χριστιάνας Λυτ, του Τζον Χιλλ και του πρώτου Αμερικανού πρέσβη στην Ελλάδα, Καρόλου Τάκερμαν, τα Σπουδαία ερείπια – Η Ελλάδα με τα μάτια των ξένων ταξιδιωτών (16ος-19ος αιώνας), σαν ένα παιχνίδι με τον χρόνο, μας δείχνουν μια άλλη Ελλάδα.

Μέσα από επιλεγμένες αφηγήσεις ξένων ταξιδιωτών και περιηγητών στην τουρκοκρατούμενη και στην προεπαναστατική Ελλάδα αλλά και στο νεότευκτο ελληνικό κράτος η σκηνοθέτις Νατάσα Τριανταφύλλη επιχειρεί να μεταφέρει στο σήμερα την αποτύπωση των προσδοκιών, τη φαντασιακή πρόσληψη του αρχαίου κόσμου, τις περιηγήσεις ανάμεσα στα χαλάσματα, την επαφή και την εξοικείωση με την πραγματικότητα.

Τα κείμενα των σημαντικών προσωπικοτήτων που επισκέφτηκαν την Ελλάδα και έγραψαν για την εμπειρία τους (οι περισσότεροι επισκεπτόμενοι και χώρους στους οποίους θα παρουσιαστεί η παράσταση) χωρίζονται σε 5 θεματικές ενότητες: «Ταξιδεύοντας ανάμεσα στα αρχαία χαλάσματα», «Αποτυπώσεις του αρχαίου παρελθόντος», «Αναπαραστάσεις του τοπίου», «Η προτεσταντική διείσδυση», «Έθιμα – Παράδοση».

Σύνθεση – επιμέλεια κειμένου: Στέφανος Καβαλλιεράκης, Άγγελος Κουτσολαμπρόπουλος
Σκηνοθεσία: Νατάσα Τριανταφύλλη
Σκηνικά: Εύα Μανιδάκη
Κοστούμια: Ιωάννα Τσάμη
Μουσική: Λήδα Μανιατάκου
Κίνηση – βοηθός σκηνοθέτη: Δήμητρα Μητροπούλου
Παίζουν: Πάρις Θωμόπουλος, Ελευθερία Παγκάλου, Βασίλης Παπαδημητρίου, Νατάσα Σφενδυλάκη, Αινείας Τσαμάτης, Δήμητρα Χαριτοπούλου

GHETTO Magazine

Το www.ghettomagazine.gr καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στη Χαλκίδα την Εύβοια και τη Βοιωτία. Οι άνθρωποι, οι τέχνες, ο πολιτισμός, ένας οδηγός πόλης και προορισμών, η διασκέδαση, όλα σε ένα GHETTO.
To No.1 και μοναδικό online περιοδικό της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Best of GHETTO

Κύλιση στην κορυφή
GHETTOMAGAZINE
Επισκόπηση απορρήτου

Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να σας παρέχουμε την καλύτερη δυνατή εμπειρία χρήστη. Οι πληροφορίες των cookies αποθηκεύονται στο πρόγραμμα περιήγησής σας και εκτελούν λειτουργίες όπως η αναγνώρισή σας όταν επιστρέφετε στον ιστότοπό μας και βοηθώντας την ομάδα μας να καταλάβει ποια τμήματα του ιστότοπου μας θεωρείτε πιο ενδιαφέροντα και χρήσιμα.