Με τα ιστορικά Citroën “Ντεσεβό” γέμισε η παραλία της Χαλκίδας (pics)

Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα αγαπημένα πάθη του Έλληνα. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εμφάνισης του, ο λαός μας γοητεύτηκε από την ταχύτητα, την άνεση, αλλά και την…

Το αυτοκίνητο είναι ένα από τα αγαπημένα πάθη του Έλληνα. Από τα πρώτα κιόλας χρόνια της εμφάνισης του, ο λαός μας γοητεύτηκε από την ταχύτητα, την άνεση, αλλά και την ελευθερία που του πρόσδιδε το νέο μεταφορικό μέσο.

Ένα από τα μοντέλα που γοήτευσαν περισσότερο από όλα τους Έλληνες και ομόρφυναν τους δρόμους μας με την παρουσία τους ήταν το Citroen 2CV, το γνωστό σε όλους μας Ντεσεβό.

Από αυτά τα συλλεκτικά vintage αυτοκίνητα γέμισε η παραλία της Χαλκίδας εχθές.

Η ιστορία του CitroËn 2CV

Το CitroËn 2CV (γνωστό στην Ελλάδα ως Ντεσεβό, από την προφορά της γαλλικής ονομασίας) ήταν ένα μικρό οικονομικό αυτοκίνητο που κατασκευαζόταν από τη γαλλική αυτοκινητοβιομηχανία Citroën, από τις 7 Οκτωβρίου 1948 έως τις 27 Ιουλίου 1990. Κατά τη διάρκεια μιας παραγωγής που κράτησε 42 χρόνια, συνολικά 3.872.583 αυτοκίνητα σειράς 2CV κύλησαν από τη γραμμή παραγωγής συν 1.246.306 αντίτυπα της εκδοχής 2CV Fourgonnette (επαγγελματικό 2CV βαν / φορτηγάκι).

Το 2CV ήταν τόσο μεγάλη εμπορική επιτυχία, ώστε μέσα στους πρώτους λίγους μήνες από την έναρξη των πωλήσεων υπήρχε μια τριετής λίστα αναμονής η οποία σύντομα αυξήθηκε στα 5 έτη. Την εποχή εκείνη, έως τα μέσα της δεκαετίας του 1950, συνέβαινε το εξής παράδοξο: ένα μεταχειρισμένο 2CV ήταν πιο ακριβό από ένα καινούργιο, διότι ο αγοραστής δεν χρειαζόταν να περιμένει!

Η αιτία τής τότε μικρής παραγωγής και της συνεπακόλουθης μακροχρόνιας αναμονής ήταν τα περιορισμένα αποθέματα χάλυβα λόγω των καταστροφών του πολέμου αλλά και διότι το γαλλικό κράτος παρείχε τότε τις πρώτες ύλες για τη Renault, επειδή είχε μόλις κρατικοποιηθεί και μάλιστα είχε λανσάρει το 1947 το Renault 4CV, έναν άμεσο ανταγωνιστή του Citroën 2CV. Το 2CV του 1948 έφερε έναν κινητήρα αερόψυκτο, επίπεδο 2κύλινδρο κυβισμού μόλις 375 κ.εκ..

Αυτό το αναιμικό μηχανικό σύνολο, που διατηρήθηκε στην παραγωγή έως το 1959, απέδιδε μόλις 9 hp, επιτυγχάνοντας πάντως εξαιρετικά χαμηλή κατανάλωση καθώς μετρήθηκε επίσημα στα 4,5 λίτρα/100 χιλιόμετρα. Ενας μεγαλύτερος κινητήρας 425 κ.εκ., ισχύος 12 hp, εισήχθη τη σεζόν του 1955 και σταδιακά αντικατέστησε τον αρχικό, ενώ το 1962 έλαβε μια αύξηση της ισχύος του στους 14 hp. Το 1970 τοποθετήθηκε ο ακόμα μεγαλύτερος κινητήρας M4, κυβισμού 602 κ.εκ. και ισχύος 28 hp.

Το 2CV ανήκει σε έναν πολύ μικρό κατάλογο μοντέλων που λανσαρίστηκαν τις δεκαετίες του ’40 και του ’50 και παρέμειναν ανταγωνιστικά για πολλές δεκαετίες. Ηταν ανάμεσά τους το Volkswagen Beetle (Σκαθάρι), το Mini και το Fiat 500, το 2CV όμως είχε σημαντικά πλεονεκτήματα, όπως το μέγεθος, οι χώροι και οι 4 πόρτες σε συνδυασμό με τη χαμηλότερη τιμή.

Παράλληλα το επίπεδο τεχνολογίας του 2CV, ήδη από το 1948, ήταν αξιοσημείωτο για ένα αυτοκίνητο οποιασδήποτε τιμής για την τότε εποχή, πόσο μάλλον για ένα από τα φτηνότερα αυτοκίνητα του πλανήτη, ενώ υπέστη και αρκετές βελτιώσεις στα μετέπειτα χρόνια παραγωγής του. Ωστόσο το προηγμένο τεχνολογικό υπόβαθρο του μοντέλου κρυβόταν κάτω από ένα ασυνήθιστο, πλην όμως άκρως απλοϊκό ντιζάιν, με έμπνευση από το ύφος της σχολής Μπάουχαους.

Το αυτοκίνητο αυτό έγινε τεράστια επιτυχία, αφού πέτυχε τον αρχικό του στόχο να προσφέρει στους κατοίκους της υπαίθρου της Γαλλίας, και σύντομα και άλλων κρατών, μια φτηνή εναλλακτική λύση αντί για τα άλογα και τα κάρα. Είναι εντυπωσιακό ότι παρέμεινε στην παραγωγή επί 42 χρόνια, με ελάχιστες αλλαγές. Θεωρείται ως ένα από τα πλέον δημοφιλή μοντέλα, σταθμός στην ιστορία της Citroën και εξακολουθεί να διατηρεί μεγάλο αριθμό φανατικών οπαδών διεθνώς ακόμα και σήμερα.

 

Φωτογραφίες: Βασιλική Μαργαρίτη/ Ανάρτηση στην σελίδα AVLONARI,such a lovely place

GHETTO Magazine

Το www.ghettomagazine.gr καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στη Χαλκίδα την Εύβοια και τη Βοιωτία. Οι άνθρωποι, οι τέχνες, ο πολιτισμός, ένας οδηγός πόλης και προορισμών, η διασκέδαση, όλα σε ένα GHETTO.
To No.1 και μοναδικό online περιοδικό της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Best of GHETTO

Scroll to Top