Η Pop αισθητική της πόλης τον Δεκαπενταύγουστο

Γράφει ο Γιώργος Θεοφίλης «Pop κουλτούρα (από τα αγγλικά popular culture ή pop culture, δηλ. δημοφιλής κουλτούρα) ονομάζεται γενικότερα το σύνολο των πιστεύω και αντικειμένων που επικρατεί μία συγκεκριμένη στιγμή ή και διαχρονικά. Αυτό το σύνολο μπορεί να περιλαμβάνει αναφορές σε φιλοσοφικές ιδέες ή και τέχνες, όπως ο κινηματογράφος, τα βιβλία, η μουσική και τα […]

Γράφει ο Γιώργος Θεοφίλης

«Pop κουλτούρα (από τα αγγλικά popular culture ή pop culture, δηλ. δημοφιλής κουλτούρα) ονομάζεται γενικότερα το σύνολο των πιστεύω και αντικειμένων που επικρατεί μία συγκεκριμένη στιγμή ή και διαχρονικά. Αυτό το σύνολο μπορεί να περιλαμβάνει αναφορές σε φιλοσοφικές ιδέες ή και τέχνες, όπως ο κινηματογράφος, τα βιβλία, η μουσική και τα βιντεοπαιχνίδια, που έχουν επηρεάσει έντονα την κοινωνία, αναγνωρίζονται από μία μεγάλη μερίδα ατόμων, ανεξάρτητα από το αν έχουν συσχέτιση ή γνώση του ουσιαστικού αντικειμένου που αντιπροσωπεύει το εκάστοτε σύμβολο». Αυτός είναι ο ορισμός της Ποπ κουλτούρας όπως περιγράφεται στην ελληνική βικιπαιδεία. Στη καρδιά του καλοκαιριού, εν μέσω των παραδοσιακών διακοπών του Δεκαπενταύγουστου δημιουργείται το ερώτημα: Μπορούμε να ανιχνεύσουμε ψήγματα Pop αισθητικής στην πόλη; Επίσης, όσοι μείνουμε στην ευρύτερη περιοχής της Χαλκίδας υπάρχουν Pop Culture πράγματα που μπορούμε να απολαύσουμε;

Ίσως το ωραιότερο δώρο της φύσης στην πόλη είναι το μαγευτικό ηλιοβασίλεμα που μπορούμε κυριολεκτικά να το γευτούμε με μια υπέροχη βόλτα στην Παραλία. Χρυσοκόκκινες αποχρώσεις στολίζουν τον Πορθμό του Ευρίπου την ώρα που δύει ο ήλιος, αξία ανεκτίμητη και αρκετά Ποπ. Ίσως στη βόλτα μας στην παραλιακή ζώνη να μας ξενίσουν οι ταγκιές στα σήματα κατατεθέν της Χαλκίδας, το Κόκκινο Σπίτι και το Σπίτι με τα Αγάλματα. Ωστόσο η αίσθηση αποτροπιασμού στον εκφυλισμό της πολιτιστικής μας κληρονομιάς και η καλλιτεχνική κριτική στην απουσία μιας ευγενούς εικαστικής γλώσσας των graffiti ίσως να εκφράζει μια ενεργητική Pop στάση απέναντι στο βανδαλισμό και την κακογουστιά.

Το Shopping στην Αβάντων είναι Pop, ίσως το Top της Pop. Το αρχιτεκτονικά πιο Ποπ κατάστημα μόδας της Χαλκίδας ακούει στο όνομα Καπνίση, Pop βιτρίνα, Pop design και Pop brands. Στο ανακαινισμένο Brak’s υπάρχει Pop μόδα και είναι επιλεκτικά ανδρική. Διάλειμμα για καφέ σημαίνει βόλτα στους ολοκαίνουργιους Ποπ πεζόδρομους στο κέντρο της Χαλκίδας με ατελείωτες επιλογές, Mercato Deli, Buna Dabo, Beans and Barley, Coffee Blend. Φυσικά υπάρχει και ο πολύβουος και πολυσύχναστος Ποπ δρόμος της Χαϊνά που σημειωτέον ξενυχτά, με ποικιλία ιδιαίτερα καλαίσθητων καφέ, Twins, Amarr Café, Coffee Tube, Φούρνος του Παπουτσή.

Μετά το λυκόφως χρειαζόμαστε μια Ποπ δόση διασκέδασης όσο βέβαια μας επιτρέπουν τα νέα μέτρα που ανακοινώθηκαν λόγω της πανδημίας. Ψάρι και θαλασσινά στην πόλη σημαίνει Εύριπος, Βράχος, Θαλάμι και Απάνεμο, ψαροταβέρνες με Pop ταυτότητα. Αν θέλουμε ψητά κρεατικά και αυτό είναι Ποπ όταν πάμε Macello στην Παπαθανασίου. Υπάρχει και ο Pop ξυλόφουρνος της L’ Artigiano για την νοστιμότερη πίτσα. Δροσερά Cocktail με Ποπ μουσική και κόσμο μπορούμε να απολαύσουμε στο Negro και το Cinema στην Παραλία αγναντεύοντας το παραδοσιακό άνοιγμα της γέφυρας, μια αποκλειστικότητα της Ποπ κουλτούρας στην Χαλκίδα. Ποτάκι στον Παπαγάλο με ψαγμένους deejays και την ομορφότερη Ποπ αυλή στην άλλη πλευρά της πόλης, την γραφική Κάνηθο. Ποπ σημαίνει ξενύχτι και μπουζούκια με παρέα και με το αυτοκίνητο στη Γλύφα ,όπου υπάρχει η Ανοδος, το καλύτερο μπουζουκάδικο, γιατί όχι, της Στερεάς Ελλάδας.

Το πιο Ποπ πρωινό στην πόλη ξεκινά με σουσαμένια αλμυρά και γλυκά από το Κουλούρι της Πόλης, ένα πολυβιταμινούχο χυμό από το Passion for Life και ένα Freddo Espresso ή Cappuccino από το Coffee Bean. Pop σημαίνει πνευματική καλλιέργεια και ενδοσκόπηση, και αυτό γίνεται με ένα όμορφο βιβλίο από τη Σβούρα ή τον Ίαμβο. Δεν ξεχνάμε ότι το βιβλίο δεν δωρίζεται αλλά χαρίζεται όποτε ενισχύουμε το διάβασμα ως ένδειξη μεταλαμπάδευσης της ποπ κολυτούρας. Η Χαλκίδα είναι όμορφη αλλά το μπανάκι έξω από την πόλη είναι πιο όμορφο και πιο Ποπ. Φυσικά η πολυδιαφημισμένη Νότια Εύβοια φέτος έχει την τιμητική της και είναι ότι πιο Ποπ, προτείνουμε κατά σειρά τις παραλίες και τις τουριστικές επιχειρήσεις και καταστήματα στο Λευκαντί, την Ερέτρια, την Αμάρυνθο για να καταλήξουμε στον Κάραβο Αλιβερίου.

Η ίδια η πόλη μας είναι Ποπ και αξίζει να τη ζήσουμε όχι μόνο σαν τόπο κατοικίας αλλά και σαν έναν τουριστικό προορισμό. Η ίδια η αντίληψη ότι ζούμε σε έναν παράδεισο που χρειάζεται όλοι μας να συνεισφέρουμε ώστε να βελτιωθεί σε υποδομές, πολιτισμό και ποιότητα διαβίωσης αποτελεί μια εγγενής Ποπ στάση ζωής απέναντι στο αστικό τοπίο και τους συνδημότες μας. Φυσικά η έμπνευση για μια Pop φιλοσοφία ζωής με άξονα τη Χαλκίδα έχει ως εφαλτήριο τον εκδότη και τη συντακτική ομάδα του Ghetto Magazine που δημιουργούν μια θεματογραφία ιδεών και μια στοιβάδα απόψεων αποσκοπώντας στο να εμπλουτίσουν την Ποπ αισθητική που έχουμε ήδη βιώσει.

Το Δεκαπενταύγουστο η πόλη μας αλλά και ολόκληρη η Ελλάδα σφύζουν από τα κυριότερα χαρακτηριστικά τους, το λαμπερό ήλιο και τη γαλάζια θάλασσα. O Andy Warhol, ο κυριότερος εκπρόσωπος της Pop Art, είχε διατυπώσει την αμίμητη φράση «στο μέλλον όλοι θα είμαστε διάσημοι για δεκαπέντε λεπτά». Δεν ξέρουμε αν στην Pop κουλτούρα μας, ο ήλιος και η θάλασσα συμμετέχουν, πιστεύουμε όμως ότι στο μέλλον, παρά την κλιματική αλλαγή, θα αποτελέσουν τα διασημότερα στοιχεία της ελληνικότητας, το σημαντικότερο πυλώνα της Pop αισθητικής μας, προσδιορίζοντας τα όρια της ελληνικής γαστρονομίας, αρχιτεκτονικής, πολιτισμικής παράδοσης. Και όλα αυτά είναι ήδη διάσημα…

 

Φωτογραφία εξωφύλλου: Tina Karelidze

GHETTO Magazine

Το Ghetto Magazine καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στην πόλη της Χαλκίδας αλλά και σε ολόκληρη την Εύβοια. Την κοινωνία, τους ανθρώπους της, τις τέχνες και την διασκέδαση, με πρωτοποριακό πάντα τρόπο. Όλη η πόλη σε ένα …GHETTO. Γιατί στο δικό μας ghetto χωράνε όλοι!

Scroll to Top