Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας είναι η πρώτη από τις περιφέρειες που διασχίζει η διαδρομή Eurovelo 11, που ξεκινά τις εργασίες για την υποδοχή του Eurovelo στην Ελλάδα.
Η Περιφέρεια Στερεάς Ελλάδας αγκαλιάζει στο έδαφός της 5 ιστορικές περιφερειακές ενότητες – Βοιωτίας, Εύβοιας, Ευρυτανίας, Φθιώτιδας και Φωκίδας – είναι η πατρίδα του Ησιόδου και του Πλούταρχου, αλλά και των Αβάντων και Ιώνων, πρωτοπόρων εμπόρων και ταξιδευτών πάνω σε χερσαίους και θαλάσσιους δρόμους από την προϊστορική κιόλας εποχή.
Στο πνεύμα αυτό, η περιφέρεια πρωτοπορεί και σήμερα, ανοίγοντας τον δρόμο στον «πράσινο» τουρισμό, σηματοδοτώντας ποδηλατικούς δρόμους που κατεβαίνουν από την Ευρώπη και στη χώρα μας (Eurovelo) και συνδέοντάς τους με προτεινόμενες διαδρομές, πολιτιστικού και τουριστικού ενδιαφέροντος.
Η επιλογή της διαδρομής
Η επιλογή της διαδρομής που διασχίζει τη Στερεά Ελλάδα, έγινε με βάση τους εξής άξονες:
Ασφάλεια
Μορφολογία εδάφους
Τουριστικό ενδιαφέρον
Πολιτιστικό ενδιαφέρον
Δυνατότητα σύνδεσης με άλλα μέσα μεταφοράς
Δυνατότητα σύνδεσης με άλλους προορισμούς ενδιαφέροντος
Με βάση τα παραπάνω, η ομάδα των συνεργατών του οργανισμού «Πόλεις για Ποδήλατο», επέλεξε τη διαδρομή που πηγαίνει από το Σχηματάρι προς τη Χαλκίδα, περνάει τη νέα γέφυρα, βγαίνει από την πόλη από την παλιά γέφυρα, συνεχίζει προς τη Δροσιά, κατηφορίζει προς τη θάλασσα, ακολουθεί το δρόμο δίπλα στην Παραλίμνη και περνώντας από το Μουρίκι φτάνει στη Θήβα.
Επόμενοι προορισμοί Αλίαρτος, Κάστρο, Τραγάνα, Αρκίτσα, Καμένα Βούρλα, Θερμοπύλες – μπροστά από το άγαλμα του Λεωνίδα – και στη συνέχεια Λαμία. Ακολουθούμε το δρόμο προς Στυλίδα, Ράχες και η διαδρομή σε έδαφος της Περιφέρειας Στερεάς Ελλάδας ολοκληρώνεται λίγο μετά τη Γλύφα.
Πρόκειται για 280 χιλιόμετρα ήπιας διαδρομής, με περίπου 3.000 μέτρα υψομετρικά και δρόμους χαμηλού κυκλοφοριακού φόρτου.
Στο πλαίσιο της σήμανσης, θα γίνουν συνδέσεις με τους ποδηλατοδρόμους των πόλεων ενώ, σταδιακά θα προτείνονται και εναλλακτικές διαδρομές προς κοντινούς προορισμούς ιστορικής και τουριστικής σημασίας. Η δυνατότητα σύνδεσης με το τρένο σε σημαντικά σημεία της διαδρομής, διευκολύνει εκείνους που θα προτιμούσαν να γλιτώσουν κάποια χιλιόμετρα ή να προχωρήσουν στον επόμενο προορισμό.
Η οριστικοποίηση της διαδρομής θα γίνει τις επόμενες ημέρες και αμέσως θα μπει η διαδικασία της σήμανσης, με τις επίσημες ταμπέλες του ΚΟΚ, με την προσθήκη του σήματος τους Eurovelo.
Πρόκειται για ένα έργο σημαντικής βαρύτητας, που αναμένεται να βάλει την Ελλάδα στο χάρτη του ποδηλατικού τουρισμού και να δώσει την ευκαιρία στην τοπική κοινωνία να αντιληφθεί τα πλεονεκτήματα της βιώσιμης τουριστικής ανάπτυξης, καθώς και τις δυνατότητες διεύρυνσης της τουριστικής περιόδου με όχημα το ποδήλατο. Θα δώσει επίσης την ευκαιρία σε νέες επιχειρηματικές δραστηριότητες στην περιοχή, γύρω από το ποδήλατο και τις υπηρεσίες του.
Ήδη, ολόκληρη η Ευρώπη επενδύει στο συγκεκριμένο έργο και τα αποτελέσματα είναι εξαιρετικά θετικά, καθώς τόσο ο αριθμός των επισκεπτών όσο και τα έσοδα για την τοπική κοινωνία αυξάνονται με εντυπωσιακούς ρυθμούς.
Ο ποδηλατικός τουρισμός – ο ταχύτερα αναπτυσσόμενος κλάδος θεματικού τουρισμού στην Ευρώπη – προσφέρει ήδη έσοδα που ξεπερνούν τα 44 δις ευρώ σε πανευρωπαϊκό επίπεδο.
Παράλληλα, προτείνει ένα βιώσιμο και φιλικό προς το περιβάλλον και τις τοπικές κοινωνίες τρόπο για τον επισκέπτη να γνωρίζει σε βάθος τη χώρα και περιοχές με σημαντικά ποιοτικά χαρακτηριστικά και αξιοθέατα.
Πηγή: mbike.gr