Η ιστορική ανάβαση της Ριτσώνας η πιο δύσκολη όλων! (pics)

Όσοι ασχολούνται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας και έχουν οδηγήσει στη Ριτσώνα γνωρίζουν ότι είναι από τις πιο δύσκολες αναβάσεις του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Οι ειδικοί και μη του…

Όσοι ασχολούνται με το μηχανοκίνητο αθλητισμό στη χώρα μας και έχουν οδηγήσει στη Ριτσώνα γνωρίζουν ότι είναι από τις πιο δύσκολες αναβάσεις του Πανελληνίου Πρωταθλήματος. Οι ειδικοί και μη του αθλήματος, τουλάχιστον στην Αττική και την Εύβοια, γνωρίζουν ότι πρόκειται για μια ασφάλτινη διαδρομή στο δρόμο Χαλκίδας – Θήβας. Επειδή η συγκεκριμένη αποτελεί μια από τις πιο φημισμένες αναβάσεις στη χώρα μας, εμείς θα κάνουμε μια ιστορική διαδρομή, προκειμένου να θυμούνται οι παλιοί και να μαθαίνουν οι νέοι.

Η ιστορία της ανάβασης της Ριτσώνας ξεκινά για πρώτη φορά τον Ιούλιο του 1956, όταν οργανώθηκε αγώνας ανάβασης αυτοκινήτων σε μήκος 4,5 χιλιομέτρων., με πρώτο νικητή τον Αντώνη Κουλεντιανό, οδηγώντας μια Jaguar XK 140.

Παρ’ ότι η ανάβαση της Πάρνηθας εκείνα τα χρόνια διέθετε μεταξύ άλλων και ευρωπαϊκή λάμψη, η Ριτσώνα κατάφερε να καθιερωθεί στο πέρασμα των χρόνων, ως η κορυφαία των αναβάσεων!

Το 1969 οι αναβάσεις αποκτούν για πρώτη φορά το δικό τους Πρωτάθλημα, φεύγοντας οριστικά από τους αγώνες ταχύτητας. Μέχρι και το 1972 η Ριτσώνα έλειπε από το Πρωτάθλημα, όπου επανεμφανίστηκε με τη συμμετοχή 36 οδηγών και τη σειρά των νικητών να αναλαμβάνει ο “Σιρόκο” με το Alpine – Renault Α110.

Μια από τις πιο σημαντικές αλλαγές που έγιναν ήταν το 1983, όταν πλέον ο αγώνας άρχισε να διεξάγεται σε δύο σκέλη, με επίσημο χρόνο να θεωρείται το άθροισμά τους. Στη δεκαετία του 80, η διαδρομή της Ριτσώνας και γενικά οι αναβάσεις ήταν αυτές που έδωσαν το κίνητρο για την επιβίωση του αγωνίσματος, καθώς οι υπόλοιποι αγώνες ταχύτητας ήταν ανύπαρκτοι.

Πλέον η ανάβαση της Ριτσώνας με τις 21 στροφές της, θεωρείται η top ανάβαση της Ελλάδας. Ο αριθμός των συμμετοχών είναι πάντα μεγάλος και οι θεατές δίνουν δυναμικά το παρών τους.

Σε αντίθεση με τις τελευταίες της εκδοχές, η φετινή Ανάβαση Ριτσώνας θα πραγματοποιηθεί καλοκαίρι. Στις 8 και 9 Ιουνίου οι ήχοι των αγωνιστικών θα ακουστούν στην περιοχή της Χαλκίδας.

Στις 10.30, το πρωί του Σαββάτου 8 Ιουνίου είναι προγραμματισμένες να διεξαχθούν οι χρονομετρημένες δοκιμές, ενώ νωρίτερα (08.00-09.30) θα έχει προηγηθεί ο τεχνικός έλεγχος των αυτοκινήτων. Τα δύο σκέλη του αγώνα θα πραγματοποιηθούν την Κυριακή 9 Ιουνίου στις 10.30. Ο δρόμος για του θεατές κλείνει 90 λεπτά πριν τη διέλευση του πρώτου αγωνιστικού αυτοκινήτου (09.00).

 

 

 

Με πληροφορίες από: onlydriving.gr

GHETTO Magazine

Το www.ghettomagazine.gr καλύπτει ό,τι είναι νέο και σημαντικό στη Χαλκίδα την Εύβοια και τη Βοιωτία. Οι άνθρωποι, οι τέχνες, ο πολιτισμός, ένας οδηγός πόλης και προορισμών, η διασκέδαση, όλα σε ένα GHETTO.
To No.1 και μοναδικό online περιοδικό της Εύβοιας και της Βοιωτίας.

Best of GHETTO

Scroll to Top