Μια λακκούβα στη μέση του δρόμου που εδώ και εβδομάδες δεν έχει κλείσει. Σπασμένες λάμπες που τις τελευταίες ημέρες αφήνουν τους δρόμους στο σκοτάδι. Ενα σπασμένο πεζοδρόμιο που έχει γίνει παγίδα για κάθε περαστικό. Αυτά τα ζητήματα και δεκάδες άλλα μπορούν εδώ και περίπου 3 χρόνια, οι δημότες να τα αναφέρουν στη δημοτική τους Αρχή, μέσω δωρεάν εφαρμογής για έξυπνα κινητά. Οι υπηρεσίες του δήμου, με τη σειρά τους, αναλαμβάνουν την επίλυση των θεμάτων.
Η αλήθεια είναι πως το συγκεκριμένο app δεν έχει γίνει και ιδιαίτερα γνωστό, όμως σίγουρα υπάρχει πολύς κόσμος στην πόλη της Χαλκίδας που το γνωρίζει αλλά δεν το χρησιμοποιεί. Είμαστε καλοί και πρώτοι στην γκρίνια, είμαστε έτοιμοι να κατηγορήσουμε τον Δήμο και τους υπευθύνους για το ότι στραβό μπορεί να συμβεί στην πόλη μας και στην γειτονιά μας, αλλά εμείς οι ίδιοι δεν κάνουμε απολύτως τίποτα για να το αλλάξουμε αυτό. Στην εποχή των social media και των smartphones, το να έχουμε κατεβάσει ένα app κι απλά να βγάλουμε μια φωτογραφία για να δηλώσουμε ένα πρόβλημα είναι πάρα πολύ απλό. Αυτό στη συνέχεια να το στείλουμε μέσω της εφαρμογής, ώστε να το δουν οι υπεύθυνοι του Δήμου και να προχωρήσουν στην ενέργεια που πρέπει, είναι κάτι που θα μας κοστίσει 5 λεπτά! Θα βοηθήσει όμως την καθημερινότητα μας και θα μας φέρει πιο κοντά στα πραγματικά προβλήματα ενός Δήμου.
Ήδη το novoville, η ολοκληρωμένη συμμετοχική πλατφόρμα διαχείρισης προβλημάτων δημοσίου ενδιαφέροντος, επικοινωνίας και διάδρασης δήμου και δημότη, λειτουργεί σε συνολικά 35 δήμους της Ελλάδας. Μεταξύ αυτών, οι δήμοι Πειραιά, Βόλου, Νεάπολης-Συκεών στη Θεσσαλονίκη, Άρτας, Νάουσας καθώς και τουριστικοί δήμοι όπως η Σίφνος. Μάλιστα το novoville βρίσκεται σε πιλοτική λειτουργία σε δήμους της Βρετανίας, του Βελγίου και της Ελβετίας.
Στον δήμο Χαλκιδέων οι κάτοικοι εκτός από το να αναφέρουν προβλήματα της καθημερινότητας (στο οδικό δίκτυο, στον δημόσιο φωτισμό, ζητήματα απορριμμάτων, βλάβες ύδρευσης – αποχέτευσης κ.λπ) και να ενημερώνονται για την πρόοδο επίλυσης τους μπορούν να κάνουν και τα εξής:
– Να συμμετέχουν σε δημοσκοπήσεις, εκφράζοντας τις απόψεις τους
– Να βρίσκουν γρήγορα σημεία ενδιαφέροντος όπως ΚΕΠ και λοιπές υπηρεσίες και να πλοηγούνται σε αυτά με ακρίβεια.
– Να επικοινωνούν απευθείας με τις δημοτικές υπηρεσίες.
– Να ενημερώνονται για εκδηλώσεις και ανακοινώσεις για τις περιοχές που τους ενδιαφέρουν.
Η εφαρμογή είναι διαθέσιμη στο App Store και στο Google Play.